جوانی که دچار اختلالات روانی است و در جریان درگیری برادرش را کشته بود، با توجه به اعلام رضایت پدرش، به 10 سال حبس محکوم شد.

فارس نوشت: عصر 27 بهمن 87، مأموران کلانتری 109 بهارستان از وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل در یک منزل مسکونی باخبر شدند.

مأموران با حضور در محل حادثه متوجه شدند پسر جوانی به نام مرتضی بر اثر شلیک گلوله به بدنش به قتل رسیده است. تحقیقات نشان داد مقتول توسط برادرش به نام حبیب به قتل رسیده است.

تحقیقات پلیس برای شناسایی مخفیگاه قاتل فراری آغاز شده بود که یک روز بعد از قتل، حبیب با معرفی خود به کلانتری بهارستان، به ارتکاب قتل اعتراف کرد.

با اعتراف متهم به ارتکاب قتل، قرار مجرمیت وی از سوی دادسرای جنایی تهران صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد که صبح روز گذشته به ریاست قاضی محمدسلطان همت یار برگزار شد.

شفیعی، نماینده دادستان با اشاره به اعلام گذشت پدر مقتول، خواستار مجازات متهم از جنبه عمومی جرم شد.

در ادامه، متهم در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینکه اتهام قتل را قبول دارد، گفت: به خاطر مشکلات روحی و روانی که داشتم همیشه با خانواده‌ درگیر بودم و به همین دلیل آنها مدام مرا حتی با چاقو می‌زدند. شب‌ها مجبور بودم برای در امان ماندن از تهدیدات خانواده‌ام، به زیرزمین بروم و آنجا بخوابم.

متهم گفت: به خاطر مشکلات عصبی که داشتم از خدمت سربازی معاف شدم و مدتی بعد از اشتغال نیز به همین دلیل از کار افتاده اعلام شدم.

وی در تشریح حادثه گفت: روز حادثه با برادرم درگیر شدم. پدرم با چاقو و برادرم با اسلحه به من حمله کردند. در یک لحظه اسلحه‌ برادرم را که به صورت غیرقانونی نگهداری می‌کرد گرفتم و شلیک کردم. بعد از اینکه به حال عادی برگشتم، از کار خود پشیمان شدم و خودم را به پلیس معرفی کردم.

متهم اعتراف قبلی خود مبنی بر خرید اسلحه از غرب کشور را تکذیب کرد و گفت اسلحه متعلق به برادرش بوده است.

وی در بیان آخرین دفاع گفت: من توقع اعلام گذشت از سوی پدرم را ندارم و احساس می‌کنم با اجرای حکم قصاص به آرامش برسم چرا که لحظه درگیری همیشه در ذهنم است و مرا اذیت می‌کند.

بعد از اظهارات متهم، قاضی همت یار ختم جلسه را اعلام و بعد از مشورت با مستشاران دادگاه، متهم را با توجه به رضایت اولیای‌دم، به 10 سال حبس محکوم کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 85325

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =