سایت تابناک نوشت :

 یک کارشناس مسائل خاورمیانه و امور بین الملل در ترکیه که در یک برنامه تلویزیونی در شبکه رسمی دولت این کشور سخن می گفت ، ناخواسته اطلاعات بسیار محرمانه ای از فروش هواپیماهای بدون سرنشین توسط رژیم صهیونیستی به ترکیه برای تجسس علیه ایران را فاش کرد.

 «سادات لاچینی» که ریاست یک مؤسسه بین المللی و استراتژیک در ترکیه را نیز بر عهده دارد، افزود: هواپیماهای بدون سرنشین از نوع «HERON» که در آسمان ترکیه پرواز می کند و توسط اسرائیل به ترکیه فروخته شده، همواره باید تصاویری از مناطق گوناگون ترکیه را به دولت تحویل دهد؛ اما در شب 31 ماه می گذشته که حادثه حمله به کشتی صلح رخ داد و در آن، شمار بسیاری فعال ترکیه ای جان باختند، هیچ تصویری به دست دولت ترکیه نرسید.
به طور معمول، اسرائیل هرگاه بخواهد می تواند مانع از رسیدن تصاویر به ترکیه بشود.

وی در ادامه گفت: بدون استثنا، همه تصاویر گرفته شده توسط این هواپیما، نخست به اسرائیل فرستاده شده و آنان، اگر مایل بودند آنها را به ترکیه می فرستند. البته تاکنون به جز شب حادثه کشتی صلح، سابقه نداشته است که تصویر فرستاده نشود.

گفتنی است، به نظر می رسد، هدف اصلی ترکیه از خرید این هواپیماهای بدون سرنشین، زیر نظر گرفتن مناطق گوناگون سرزمین خود است؛ اما با توجه به قدرت بالای این هواپیماها، تصاویر بخش های زیادی از کشورهای همسایه ترکیه مانند جمهوری اسلامی ایران، عراق، سوریه، لبنان و غیره را نیز گرفته و در اختیار رژیم صهیونیستی و ترکیه می گذارد. با توجه به اینکه همه تصاویر، نخست  به اسرائیل می رود، بدون شک، این رژیم با کمک این هواپیماها و از راه ترکیه علیه جمهوری اسلامی ایران، عراق، سوریه، لبنان و غیره جاسوسی می کند.

وی در ادامه اظهارات خود، از نزدیکی و هماهنگی کامل میان رژیم صهیونیستی و حزب کارگر کردستان (پ ک ک) خبر داد و گفت: دلایل و مدارک موجود در دست، نشان می دهد که رابطه میان رژیم اسرائیل و «پ.ک.ک» روز به روز نزدیک تر می شود و همکاری میان آنان افزایش می یابد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 85397

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =