پیش از این وزیر آموزش و پرورش از تنوع بیش از حد مدارس و جداسازی دانش آموزان نخبه در برخی مدارس خاص انتقاد کرده بود.

مهر نوشت:

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از کاهش تنوع مدارس خبر داد و گفت: این کاهش را با یک شیب ملایم و با اعمال محدودیت در توسعه مدارس نمونه دولتی، شاهد و سمپاد از سال تحصیلی جاری آغاز می کنیم تا مدارس دولتی تقویت شوند و در بین مردم جای خود را باز کنند.

ابراهیم سحرخیز درباره انتقاد اخیر وزیر آموزش و پرورش درباره تنوع مدارس گفت: هم اکنون مدارس کشور طبقاتی شده اند به طوری که مدارس سمپاد و برخی از مدارس غیردولتی از راههای گوناگون دانش آموزان نخبه را از مدارس عادی جدا می کنند و فرصت رقابت و هم اندیشی دانش آموزان در سطوح مختلف تحصیلی را گرفته اند.

پیش از این وزیر آموزش و پرورش از تنوع بیش از حد مدارس و جداسازی دانش آموزان نخبه در برخی مدارس خاص انتقاد کرده بود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: ما به دنبال این هستیم که کیفیت آموزش در مدارس دولتی را افزایش دهیم و با وارد کردن دبیران متخصص به مدارس به سمت عدالت آموزشی حرکت کنیم.

سحرخیز در پاسخ به اینکه " آیا قرار است مدارس استعدادهای درخشان منحل شوند؟" گفت: خیر، مبنای تشکیل این مدارس مصوبه مجلس است و اساسنامه دارند به همین دلیل تصمیمی برای انحلالشان نداریم ولی مانع از رشد و توسعه بیش از حد آنها خواهیم شد چون معتقدیم جداسازی دانش آموزان نخبه از عادی فرصت رقابت دانش آموزان با استعدادهای مختلف را می گیرد.

مدارس غیردولتی، شاهد، استعدادهای درخشان، نمونه دولتی، نیمه دولتی، هوشمند، وابسته به حوزه و دانشگاهها، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، وابسته به برخی از وزارتخانه ها برخی از مدارس موجود در کشور هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 85450

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =