۰ نفر
۳۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۲

دانشمندان متوجه شدند تمرین یوگا بهتر از هر ورزش دیگری می‌تواند در آرامش بخشیدن به ذهن شما موثر باشد.

محققان متوجه شدند سه نوبت تمرین یوگا در هفته می‌تواند به مبارزه با افسردگی کمک کند. این ورزش هم‌‌چنین باعث افزایش میزان مواد شیمایی خاصی در بدن می‌شود که برای داشتن یک ذهن سالم و آرام ضروری است.
دانشمندان متوجه شدند مقادیر یک آمینو اسید به نام گابا در افرادی که یوگا تمرین می‌کنند بیش از افرادی است که ورزش‌های دیگر مانند پیاده‌روی را در پیش گرفته‌اند.
این ماده شیمایی برای عملکرد مغز و سیستم اعصاب مرکزی اهمیت بسیاری دارد و می‌تواند باعث افزایش میزان آرامش بدن شود. مقادیر کم گابا در بدن هم می‌تواند باعث بروز افسردگی و ناامیدی و دیگر بیماری‌های روانی شود.
دانشمندان از مدرسه پزشکی دانشگاه بوستون به مدت 12 هفته گروهی از افراد را تحت نظر قرار دادند که نیمی از آن‌ها سه بار در هفته یوگا تمرین می‌کردند و گروه دیگر ورزشی مانند پیاده روی را انجام می‌دادند. مغز این افراد نیز قبل و بعد از تمرین یوگا عکس برداری و آزمایش شد.
این تحقیقات نشان داد افرادی که یوگا تمرین می‌کردند با احتمال کم‌تری ممکن بود دچار ناامیدی و افسردگی شوند و روحیه بهتری نسبت به گروه دیگر داشتند.
پروفسور کریس استریتر در این باره گفت: افزایش حس آرامش و سلامتی که این افراد دارند به دلیل افزایش گابا در بدن آن‌هاست.
او در ادامه گفت: هر ورزشی برای بهبود روحیه و اعتماد به نفس انسان‌ها مفید است. ورزش کردن باعث می‌شود شما احساس خوبی داشته باشید و خوب به نظر برسید که هر دو در بهبود سلامت ذهنی شما موثر هستند.
تاثیر یوگا در این میان بیش‌تر از ورزش‌های دیگر است. شما می‌توانید این ورزش را به تنهایی انجام دهید و یا به طور گروهی ورزش کیند.
در حالی که یوگا باعث افزایش قدرت بدنی، مقاومت، تعادل و انعطاف بدنی می‌شود ، این ورزش کالری بسیاری نیز از بدن شما می‌سوزاند.
تلگراف ، 20 آگوست

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 86113

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =