مردم اردن در اعتراض به مناسبات کشورشان با رژیم صهیونیستی با تجمع در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در امان خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از این کشور شدند.

به گزارش فارس،رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مردم اردن دیروز در اعتراض به مناسبات کشورشان با رژیم صهیونیستی در اطراف سفارت این رژیم در امان تجمع کردند. بر اساس این گزارش، اردنی‌های خشمگین خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی و لغو معاهده صلح با اشغالگران بودند.
اردن در سال 1994 میلادی یک پیمان صلح با رژیم صهیونیستی (موسوم به وادی عربه) امضا کرد و پس از مصر دومین کشور عربی است که با دشمن اول جهان اسلام پیمان سازش دارد. شرکت‌کنندگان در این تجمع اعلام کردند که تا برآورده شدن خواسته‌های خود از سوی مقامات اردن این تجمع اعتراض‌آمیز را ادامه خواهند داد. روزنامه واشنگتن پست نیز در شماره دیروز خود نوشت که اردنی‌ها از گسترش مناسبات با رژیم صهیونیستی خشمگین هستند و خواستار لغو معاهده صلح با اسرائیل شده‌اند.
این روزنامه به نقل از ناظران سیاسی ابراز نگرانی کرده است که نارضایتی‌های عمومی در اوضاع امنیتی داخل این کشور تاثیر منفی بگذارد. واشنگتن پست با اشاره به اینکه شاه اردن یکی از نزدیکترین هم‌پیمانان آمریکا و غرب در منطقه به شمار می‌رود، از این موضوع ابراز نگرانی کرده و نوشته است که بویژه در ماه‌های اخیر انتقادات بی‌سابقه‌ای متوجه وی شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 86269

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =