۰ نفر
۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۸

فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان می‌گوید، روند حرکت رو به جلوی طالبان در جنوب افغانستان و کابل متوقف شده است.

فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان می‌گوید، روند حرکت رو به جلوی طالبان در جنوب افغانستان و کابل متوقف شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ژنرال دیوید پترائوس، فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان در مصاحبه با شبکه خبری بی.بی.سی اظهار داشت: حمله به پناه‌گاه‌های امن طالبان و تخریب آنها نقش مهمی در بدست‌گیری میدان نبرد توسط نیروهای ناتو و نیروهای آمریکایی داشته است.

وی افزود: توصیه‌های خود را مبنی بر واگذاری مسئولیت امنیتی برخی مناطق افغانستان به نیروهای بومی در ژوئیه آینده به باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا ارایه می‌کنم.

پترائوس خاطرنشان کرد: این حق انحصاری رئیس‌جمهور است تا این توصیه‌ها را بپذیرد یا آن‌ها را رد کند.

پترائوس که در جنگ عراق عملکرد خوبی از خود به عنوان فرمانده نیروهای آمریکایی در این کشور نشان داده بود، تصمیم دارد استراتژی‌های خود در جنگ عراق را در افغانستان پیاده کند.

پترائوس اظهار داشت اگر فکر کند که ضرب‌الاجل اوباما مبنی بر آغاز روند خروج آمریکائیان از ماه ژوئیه، خطراتی را ایجاد می‌کند، این مساله را با او در میان می‌گذارد.

فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان افزود: وقتی شما شغلی این چنینی را در دست می‌گیرید همیشه به این فکر می‌کنید که این شغل آخرین شغل شماست.

پترائوس اضافه کرد: من در زمان روی کار بودن دونالد رامسفلد به عنوان وزیر دفاع آمریکا، به او گفتم جنگ در افغانستان مدت زمان زیادی به طول خواهد انجامید.

پترائوس تاکید کرد که روند مبارزات در میدان نبرد بر علیه طالبان تغییر کرده است.

البته وی هشدار داد: برای اطمینان یافتن از حفظ پیشرفت‌های نظامی در مقابل طالبان، شاهد تلفات سنگینی در آینده خواهیم بود.

آمار تلفات سربازان ناتو در سال جاری میلادی به 450 تن رسیده است، این در حالی است که در سال 2009 در مجموع 520 تن از سربازان ناتو در افغانستان جان باختند.

با این وجود پترائوس عنوان داشت: به عقیده وی استراتژی افزایش سرباز در افغانستان جواب داده است.

وی افزود: کنترل میدان نبرد توسط طالبان که درسال های اخیر به وجود آمده بود، هم‌اکنون در بسیاری از مناطق تغییرکرده و در بسیاری از مناطق دیگر نیز تغییر خواهد کرد که البته این موضوع مستلزم درگیری‌های سنگین در آینده است.

پترائوس هم‌چنین تاکید کرد: نباید پس از ضرب الاجل اوباما برای آغاز روند خروج سربازان، آنها به طور ناگهانی از افغانستان خارج شوند. ژوئیه 2011 زمانی است که روند خروج نیروها آغاز می‌شود، اما زمان خروج ناگهانی آنها محسوب نمی‌شود.

پس از این‌که ژنرال استنلی مک کریستال در ماه ژوئن از سمت فرماندهی نیروهای ناتو و نیروهای آمریکایی در افغانستان کنار رفت، ژنرال پترائوس جانشین وی شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 86656

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =