۰ نفر
۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۹

نخست‌وزیر لبنان شب گذشته پس از مدت‌ها با رهبر حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان دیدار و درباره تحولات سیاسی این کشور گفت‌وگو کرد.

به گزارش فارس روزنامه لبنانی السفیر نوشت، "سعد الحریری " شب گذشته در منطقه قریطم، محل اقامت خود با "ولید جنبلاط " در حضور "غازی العریضی "، وزیر حمل و نقل دولت لبنان دیدار کرد.


السفیر نوشت: این اولین دیدار نخست‌وزیر لبنان با رهبر حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان پس از مدت‌ها بود.
ولید جنبلاط آخرین بار در سیزدهم مرداد ماه گذشته در راستای کمک به رفع تنش سیاسی لبنان به دمشق سفر کرد و هماهنگی‌هایی را با مقامات این کشور داشته است و برخی منابع از احتمال سفر مجدد وی به این کشور ظرف روزهای آتی خبر داده‌اند.


رهبر حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان در گفت‌وگو با السفیر دیدار خود با نخست‌وزیر لبنان را "مثبت و ممتاز " خواند و گفت: از نزدیک احساس کردم که نخست‌وزیر لبنان بر اهمیت گفت‌وگو و حفظ آرامش اصرار دارد.


وی افزود: در این نشست همه موضوعات مطرح مورد بررسی قرار گرفت و سعد الحریری بر اهمیت گفت‌وگو با همه گروه‌ها و حفظ آرامش و همگامی با همگرایی سوریه و عربستان تاکید کرد.


ولید جنبلاط پنجشنبه گذشته گفت من به اندازه وزن خود به میانجیگری بین سعدحریری و "سیدحسن نصرالله "، دبیرکل حزب الله اقدام می‌کنم اما مسایل حساسی وجود دارد که نیاز به گفت‌وگو و تماس مستقیم بین این دو چهره دارد.


ولید جنبلاط در دیدار اخیر خود با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نیز بر ضرورت تداوم همکاری و هماهنگی‌های دوجانبه برای تثبیت وحدت ملی تاکید کرده بود


رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان و از مخالفان سوریه پیش از این خواستار کسب حمایت بین‌المللی برای سرنگونی نظام حاکم بر دمشق شده بود و مقامات سوریه را به دست داشتن در ترور رفیق حریری متهم کرده بود اما با میانیجیگری دبیرکل حزب‌الله سرانجام "بشار اسد " رئیس جمهور سوریه عذرخواهی جنبلاط را پذیرفت و 31 مارس گذشته (یازدهم فروردین ماه) پس از گذشت بیش از پنج سال از قطع ارتباط جنبلاط با سوریه وی را به حضور پذیرفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 86692

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =