۰ نفر
۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۶

افزایش 12 برابری بودجه مدیریت بحران کشور نشان از اهمیت بحران و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بحران دارد.

مهر نوشت:

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از نصب 20 دستگاه جدید لرزه نگاری در کشور خبر داد و افزود: در صورت تامین اعتبارات تا پایان سال ایستگاههای لرزه نگاری کشور از 70 ایستگاه به 140 ایستگاه لرزه نگاری افزایش می یابد.

حسین باقری امروز "دوشنبه" در نشست خبری با اشاره به فعالیتهای پنج ماهه نخست امسال مدیریت بحران کشور اظهار داشت: هم اکنون 10 هزار پروژه پیشگیرانه در 30 استان کشور در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه اعتبارات سازمان مدیریت بحران کشور از 70 میلیارد تومان در هشت سال گذشته به ده هزار میلیارد تومان افزایش یافته است اظهار داشت: افزایش 12 برابری بودجه مدیریت بحران کشور نشان از اهمیت بحران و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بحران دارد. 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از تحت پوشش قرار دادن تمامی واحدهای مسکونی، تجاری و دولتی در برابر سیل، زلزله، آتش سوزی، برف و کولاک و طوفان خبر داد و افزود: در برنامه پنجم توسعه بیمه همگانی در برابر بلایای طبیعی مورد توجه قرار گرفته است که در سال جاری واحدهای مسکونی دو میلیون نفر از مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از برگزاری سالانه چهار مانور زلزله در سطح کشور خبرداد و افزود: مانور زلزله در سطح 140 هزار مدرسه و واحد آموزشی برای 16 میلیون دانش آموز هشتم آذرماه، مانور زلزله ویژه مراکز آموزش عالی و پژوهشی در پنجم دی ماه و مانور زلزله ویژه واحدهای مسکونی و کارخانجات و مراکز دولتی 20 مهر ماه در هفته کاهش بلایای طبیعی همزمان در سراسر کشوراجرا می شود. 

باقری در ادامه این نشست از تاسیس اولین مرکز اقیانوس شناسی و مخاطرات دریایی کشور خبرداد و افزود: همزمان به ایجاد این مرکز دو پایگاه امداد و نجات دریایی در هرمزگان و سیستان و بلوچستان ایجاد شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از راه اندازی پرتال ملی اطلاعات خبر داد و افزود: این پرتال 120 لایه اطلاعاتی اعم از امکانات، تجهیزات، توانائیها و ظرفیتهای تمامی دستگاههای اجرایی کشور را طبقه بندی کرده تا هنگام بروز حادثه و بحران بتوان به موقع و سریع از ظرفیت دستگاههای اجرایی کشور استفاده کرد.   

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مورد استحکام بناها در کشور اظهار داشت: استاندار سازی مصالح ساختمانی و جمع آوری مصالح غیر استاندار از سطح فروشگاههای کشور از مهمترین برنامه های این سازمان بوده تا طرح سبک سازی و مقاوم سازی ساختمانهای کشور اجرایی شود.

باقری از تشکیل ساختمان و دفتر مدیریت بحران در 27 استان کشور خبر داد و افزود: هر یک از ساختمانها با دو هزار و 400 متر مربع و تجهیزات و امکانات لازم آماده فرماندهی مدیریت بحران در هر استان هستند. وی افزود: تفاهم نامه ای با ستاد نیروهای مسلح منعقد شده است که بر اساس قانون اساسی حضور موثری در حوادث و بلایا داشته باشند. 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه این نشست از نصب 20 دستگاه لرزه نگاری در کشور خبر داد و افزود: در صورت تامین اعتبارات تا پایان سال ایستگاههای لرزه نگاری کشور از 70 ایستگاه به 140 ایستگاه لرزه نگاری افزایش می یابد. وی افزود: بر اساس قانون برای هر 50 کیلومتر باید یک ایستگاه لرزه نگاری ایجاد شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 86725

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =