«خود تهدیدی» تاکتیکی است که رژیم صهیونیستی در پناه آن به بسط سیاستهایش در سرزمین‌های اشغالی فلسطین ادامه می دهد

سیدمحسن فرجادی

کابینه جدید رژیم صهیونیستی با ابتکار عمل بنیامین نتانیاهو روزهای پر کاری را پشت سر می‌گذارد و از تمامی توان برای بهره‌برداری از مخالفتهای جمهوری اسلامی ایران با سیاستهای ضدانسانی‌اش می‌کوشد تا جایی که روز گذشته شبکه تلویزیونی الجزیره نیز در گزارشی که از نشست‌های مجمع جهانی اقتصاد که این روزها در بحرالمیت اردن برگزار می‌شود مخابره کرد به این تکاپو اشاره داشت؛ نمایندگان اسرائیل در این اجلاس سعی داشتند تا از هر فرصتی برای بزرگنمایی برنامه هسته‌ای ایران فروگذار نکنند.

در همین حال اعلام نظر علی لاریجانی درباره توانایی موشک‌های دور برد کشورمان در شرایطی مطرح شد که سران رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر ضمن تکرار اظهارات مداخله‌جویانه به دفعات کشورمان را به حمله نظامی تهدید کرده‌اند. علی لاریجانی که پیش از این مدیریت شورای عالی امنیت ملی کشورمان را بر عهده داشت روز گذشته با تأکید براینکه «انکار نمی‌کنیم که موشک دوربرد داریم» با اشاره به دستاوردهای نظامی و پیشرفت فناوری هسته‌ای ایران گفت: ما انکار نمی‌کنیم که موشک دوربرد داریم اما استراتژی ما تعرض به کشورهای دیگر نیست.

علی لاریجانی که در همایش فلسطین وظیفه ملت‌ها که از سوی اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی حامی حقوق فلسطین برگزار شد سخن می‌گفت با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به عنوان یک مرجع دینی، استفاده از سلاح هسته‌ای را حرام دانسته‌اند، افزود: ما علی‌رغم برخورداری از دانش هسته‌ای، تنها از آن استفاده صلح‌آمیز می‌کنیم. ما قدرتمند هستیم اما ماجراجویی نمی‌کنیم و به دنبال ساخت امپراتوری نیستیم؛ کما اینکه پس از انقلاب به هیچ کشوری تعرض نکردیم و این دشمنان نظام بوده‌اند که صدام را با حمایت سلاح‌های شیمیایی‌شان به جان ایران انداختند.

این سخنان علی لاریجانی چند ساعت پیش از دیدار باراک اوباما و نتانیاهو رئیس‌جمهور ایلات متحده و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مطرح شد؛ نشستی که رسانه‌های غربی از هفته گذشته آن را نشستی تعیین‌کننده دانسته‌اند تا علاوه بر نشان دادن حساسیتهای مقامات اسرائیلی زمینه چینی‌هایی نیز برای فضا‌سازی و ارزیابی حمله به ایران داشته باشند. با نگاهی به آنچه روزنامه‌های صهیونیستی در هفته گذشته در این باره منتشر کرده‌اند می‌توان بخشی از خط خبری که در راستای ایران هراسی دنبال می‌کردند را مشاهده کرد.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص 22 اردیبهشت با تإکید بر اینکه «ایران در حال حاضر می‌تواند اسرائیل را مورد حمله موشکی غیراتمی قرار دهد» به نقل از دو تحلیلگر اسرائیلی که در مورد توان موشکی تهران تحقیقاتی انجام داده‌اند، اعلام کرد که «ایران در حال حاضر می‌تواند اسرائیل را مورد حمله موشکی غیراتمی قرار دهد و این امر به معنی تهدید واقعی است.» هاآرتص نوشت که ایران دکترین «مقاومت» را برگزیده و به موشک‌ها و راکت‌ها به عنوان بهترین واکنش نسبت به برتری هوایی غرب، اولویت داده‌است.

تلاش رسانه‌های صهیونیست برای ایران هراسی تا به آنجا پیش رفت که محمدالبرادعی رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای چندمین بار در 2سال اخیر از حمله به ایران به عنوان «دیوانگی» یاد کرد.

حسن سبحانی‌نیا عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با «خبر» با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای تأمین نیازهای دفاعی از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کند گفت: امروز موشک شهاب 3 و صاعقه و سجیل داریم ولی از این سلاح‌ها برای توسعه زرادخانه‌هایمان استفاده نمی‌کنیم و فعالیتهایمان جنبه بازدارندگی دارد تا اگر کسی قصد تعرض داشته باشد از خود دفاع کنیم.

وی تصریح کرد: ما موشک‌هایمان پنهان نبوده و از آنها برای توسعه توانمندی‌های دفاعی‌مان استفاده می‌کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تخریب افکار عمومی توسط رژیم صهیونیستی و رایزنی‌هایی که با برخی کشورهای عربی در راستای تهدید جلوی دادن ایران انجام می‌دهند گفت: آنها به دنبال این هستند که وجهه جمهوری اسلامی را مخدوش کنند در حالی که ایران در عمل نشان داده است که به قوانین بین‌المللی پایبند است و احترام به همه ملتها را وظیفه خود دانسته و در عین حال از حقوق خود دفاع می‌کند و اقدامات ایران جنبه بازدارندگی دارد. وی تصریح کرد: اینکه می‌گوییم لازم می‌دانیم که توانمندی‌های دفاعی‌مان را بالا ببریم به این خاطر است که اگر آنها غائله‌ای به پا نکنند و می‌دانیم که دولت نتانیاهو خواب‌هایی دیده و برنامه‌هایی در راستای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران دارد. اگر خواسته باشند تعدی به کشورمان داشته باشند با برخورد شدید جمهوری اسلامی می‌توانیم پاسخ دندان‌شکنی به هر گونه اقدام آنها بدهیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 8678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =