شبکه خبر نوشت: وزیر کشور پاکستان گفت: از رهبری، رئیس جمهور و مردم ایران بابت کمک های آنان به سیل زدگان پاکستانی کمال تشکر را داریم.

رحمان ملک، پیش از ترک تهران در نشست خبری با اشاره به اینکه هدف اصلی وی از سفر به تهران درخواست کمک برای سیل زدگان نبوده است، ادامه داد: با این حال آنچه از طرف جمهوری اسلامی ایران برای سیل زدگان ارسال شد، شامل ده میلیون دلار کمک مالی و 265 تن کالا بود که مورد تقدیر و سپاس ما است که به همین علت از رهبری، رئیس جمهور و مردم ایران تشکر می کنیم.

رحمان ملک همچنین از کمک های جامعه بین المللی در پاسخ به درخواست رئیس جمهوری پاکستان برای کمک به سیل زدگان این کشور گفت: این اطمینان خاطر را از طریق رسانه های ایرانی می دهیم که هر کمکی به دولت پاکستان ارائه شود، برای سیل زدگان هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سیل اخیر میلیون ها پاکستانی را تحت تاثیر قرار داده، یک میلیون خانه را ویران، 280 پل را تخریب و مزارع و دام ها را از بین برده است، ادامه داد: اکنون تنها راه ارتباط با مناطق سیل زده با قایق است، گفت،نخست وزیر کشورش دستور داده است، بخشی از بودجه عمرانی صرف کمک به سیل زدگان شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 86863

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =