۰ نفر
۲ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۱

کتاب «راهنمای جامع روزه‌داری» به بیان فلسفه روزه داری و بررسی دیدگاه ادیان و آیین های آسمانی پیرامون این فریضه می پردازد.

به گزارش خبرآنلاین، چاپ هفتم «راهنمای جامع روزه‌داری» پیرامون فلسفه روزه‌داری نوشته سعیده یراقی اصفهانی از سوی نشر شهر منتشر شد. فصل اول کتاب «راهنمای جامع روزه‌داری» پیرامون فلسفه روزه‌داری و روزه‌داری از نگاه پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) و امام صادق (ع) و زمان روزه‌داری در قرآن و نیز دیدگاه پزشکان و اندیشمندان در این مورد است. فصل دوم کتاب چهل حدیث پیرامون روزه از ائمه (ع) را بیان می کند. فصل سوم کتاب به ماه رمضان در آیین و فرهنگ‌ها، اسلام، مسیحیت و فرقه‌های مسیحیت و روزه اختصاص دارد.

فصل چهارم کتاب به مطالبی درباره دانستنی‌های تغذیه در ماه رمضان اشاره دارد. روزه‌داری برای افراد مختلف کودکان، زنان باردار، شیرده و ورزشکاران از مطالب موجود در فصل پنجم کتاب «راهنمای جامع روزه‌داری» است. نویسنده در فصل هفتم به روزه‌داری بیماران ام اسی، کلیوی، گوارشی، دیابتی، قلبی، کبدی، چشمی و انواع بیماری‌های سردرد، کاهش قند خون، انقباض‌های عضلانی، درد مفاصل و فواید روزه گرفتن در افراد سالم و بیمار اشاره دارد. نویسنده در فصل هفتم کتاب به رمضان و رژیم لاغری، نقش روزه در مبارزه با چاقی، مبارزه با چاقی در اسلام، بهانه‌هایی برای پرخوری و علت چاقی بعد از ماه رمضان می پردازد.

فصل هشتم کتاب آثار ورزش و روزه‌داران و دلایل آثار مثبت روزه‌داری و ورزش را بررسی می کند و درباره راهنمای تمرینات ورزشی، ورزش در آب و پیاده‌روی نکاتی ذکر شده است. کتاب در فصل نهم توصیه‌های رمضانی و در فصل دهم پرسش‌هایی رایج پیرامون روزه‌داری را در قالب سؤالات شرعی، پزشکی، بیماری، مسایل متفرقه روزه و رؤیت هلال ماه بررسی کرده است.

کد خبر 87027

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =