۰ نفر
۲ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۹

«تا خیابان خوشبخت» جدیدترین مجموعه شعر بابک نیک برای مخاطبان نوجوان در قالبهای شعر نو، چهار پاره و مثنوی است که تصویر گری آن را بهزاد امین سلماسی بر عهده داشته است.

به گزارش خبرآنلاین، «تا خیابان خوشبخت» عنوان جدیدترین مجموعه شعر بابک نیک طلب و شامل 13 سروده با موضوعات اجتماعی است که به تازگی توسط کانون پرورش فکری کودک و نوجوان منتشر شده است. از این سفر، یادگار مهربانی ها، در کوچه خاطرات، تا بروید، امید بهار، فردا فرصت پرگشودن، سرو کهنسال، پیغام گل، به رنگ آبی دریا، هوای تماشا، سوار تازه رسیده نشانی تو از عناوین این اشعار است که با موضوعات اجتماعی برای گروه سنی "د" دوره راهنمایی سروده شده است.

نیک طلب درباره این مجموعه به خبرمگار خبرآنلاین گفت: این مجموعه بعد از مدتها انتظار برای نخستین بار امسال در شمارگان هشت هزار نسخه و قیمت 1450 تومان توسط کانون پرورش فکری کودک نوجوان منتشر شده است.

شعر زیر با عنوان «از این سفر» از این مجموعه انتخاب شده است:
کمی هوای کوه
کمی سکوت دشت
کمی صدای آبشار
و آسمان بی غبار
یکی دو شیشه عطر خاطره
و هر چه داشتم از این سفر
درون جعبه ای گذاشتم
و جعبه را درون جیب کوچک جلیقه ام
برای تو
 خوشت می آید از سلیقه ام ؟

بابک نیک طلب متولد 1346 دارای کارشناسی ادبیات فارسی است  که تا کنون با نهاد های چون وزارت آموزش پرورش ،حوزه هنری تهران ، مجلات ، رشد، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان  و... همکاری داشته است. از وی تاکنون کارهایی مانند «پیشواز روشنی»، «مجموعه‌های گلبانگ تربیت»، «پنجره‌های آسمان»، «گاه‌نامه شعر نوجوانان» و «آسیاب، بچرخ، بچرخ»  منتشر شده است. پیش از این نیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سروده‌هایی از این شاعر را در مجموعه‌ «ترانه‌های خانه» با عنوان «ترانه‌های خواب و خیال»، «از آسمون تا این‌جا» و‌ «شعر دعا» و اشعاری در مجموعه «نگران پروانه‌ها» با عنوان «آفتاب آفرینش» و «سلام گل محمدی» در کنار اشعاری از شاعران دیگر منتشر کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 87031

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =