خسارت ناشی از اتهام آلودگی آب های معدنی به کارخانجات تا کنون برآورد نشده اما اکثر کارخانه ها را به ورشکستگی کشانده است.

به گزارش خبر نگار ام بی ای نیوز،در پی اظهارات یکی از ادارات شرکت نفت اهواز مبنی بر آلوده بودن 90 درصد آب معدنی های تولید داخل وغیر قابل استفاده بودن آن در ایران، شاهرخ ظهیری دبیر کل انجمن آب معدنی کشور،گفت: این خبر ضربه مالی شدیدی به کارخانه ها وارد کرد و با اسناد و مدارکی که ارایه شد انجمن خواستار رسیدگی به شکایت در دادستانی شده و پرونده همچنان در دادستانی در حال پیگیری است.
وی با بیان اینکه شکایت صورت گرفته برای بررسی خسارت مالی نبوده بلکه حیثیتی است اظهار داشت: اینکه آب های معدنی مانند پلور و دماوند قابل مصرف نیست ،ضربه بزرگی به صنعت آب معدنی زد وما از موسسه استاندارد و وزارت بهداشت به عنوان دو سازمانی که بر روی تولید آب معدنی نظارت مستقیم دارند خواستار رسیدگی به این موضوع شدیم و اسناد و مدارکی نیزدال بر غیر منطقی بودن این ادعا ارایه دادیم.
عضو هیات رییسه انجمن آب معدنی با بیان اینکه شرکت نفت اهواز نیز بابت درز محتویات این صورت جلسه و رسانه ای شدن آن پوزش خواسته است گفت: این اداره اعلام داشته که اسناد و مدارک مذکور،محرمانه بوده و نباید منتشر می شده است.
ظهیری در ادامه گفت: سازمان استاندارد با درج علامت استاندارد بر روی بطری های آب معدنی و وزارت بهداشت به خاطر پروانه بهره برداری بر روی تولیدات کار خانه ها نظارت مستمر داشته و ما قاطعانه می گوییم تمام آبهای معدنی که بسته بندی می شوند از سلامت کامل برخوردارند .
وی در پاسخ به این پرسش که در تولید آب معدنی در کشور از چه استانداردی پیروی می شود گفت: در دنیا آب معدنی نمی تواند استاندارد مشخصی داشته باشد چرا که از مناطق مختلف که دارای املاح مختلف می باشند استحصال می شود. در ایران نیز در حال حاضر دو گروه آب بطری شده ،شامل آبهای معدنی وآب های آشامیدنی به بازار وارد می شود که باید از هم منفک شوند .
عضو هیات رییسه و خزانه داری اتاق بازرگانی تهران گفت:طرحی به منظور تفکیک این دو گروه آب به اداره نظارت بر مواد غذایی ارائه شد که با اجرای آن و با تغییر رنگ و لیبلینگ درب بطری ها این تفکیک انجام می شد اما متاسفانه از این طرح استقبال نشد . در مقابل به انجمن آب توصیه کردیم برای اطلاع مصرف کنندگان ، تولید کننده های آب آشامیدنی بر روی بطری ها عبارت" آب آشامیدنی" را درج کنند که در حال حاضر این طرح اجرا می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 87374

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =