نیروهای امدادی در شیلی به تلاش خود برای نجات معدنچیان به دام افتاده ادامه می دهند.

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر،پس از آنکه در روز یکشنبه زنده بودن سی و سه معدنچی به دام افتاده در عمق هفتصد متری معدن سان خوزه در شیلی به اثبات رسید نیروهای امدادی در محل این معدن به حفاریهای خود برای نجات آنها ادامه می دهند. سست بودن خاک محل حفاری سبب شده تا کار حفاری به کندی پیش برود و روزانه تنها ده تا پانزده متر حفاری انجام می شود که بر این اساس رسیدن به عمق هفتصد متری عمق این معدن به چهار ماه زمان نیاز خواهد داشت.

از طرف دیگر آب و مواد غذایی معدنچیان خیلی ناچیز است و امدادگران از گفتن این موضوع به معدنچیان که نجات آنها ماهها طول خواهد کشید خودداری کرده اند زیرا معتقدند این موضوع اثرات روانی بدی بر روحیه آنها خواهد داشت. در این حال سازمان ناسا آمریکا اعلام کرد می تواند تجارب خود را در زمینه نگهداری از فضانوردان در مسافرت های طولانی فضایی در اختیار امدادگران قرار دهد. جیمی ملانیچ وزیربهداشت شیلی هم که در محل معدن آسیب دیده حضور یافته اعلام کرد قصد دارد تا با بکار بردن برخی روشها روحیه معدنچیان به دام افتاده را افزایش دهد.

ملانیچ گفت:ما باید این معدنچیان را با واقعیت روبرو کنیم و این حقیقت را به آنها بگوییم که باید سه ماه منتظر بمانندو از طرف دیگر با ارسال غذا و دارو سبب افزایش روحیه آنها شویم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 87520

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آزاد IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۴
    0 0
    از خداوند بزرگ خواستارم كه هر چه زودتر اين انسانهاي زحمتكش به آغوش خانواده شان برگردند.بيرون آمدن آنها و آزاديشان صحنه بسيار ديدني و خوشحال كننده اي خواهد بود.
  • بدون نام IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۴
    0 0
    نمیدونم فیلم "تکخال در حفره" رو دیدید یا نه؟ داستانش این بود که یه معدنچی زیر آوار مونده بود،برای نجاتش یک خبرنگار اومد و با بوغ کردن این قضیه مردم به طرف منطقه ای که این شخص گیر افتاده بود هجوم آوردن، بازار کسب و درآمد از قبل این قضیه رونق گرفت. مردم یادشون رفت اصولا برای چی اونجان و مسئولینی که باید شخص رو بیرون میاوردن قضیه رو کش میدادن تا کسب و کار از رونق نیفته... آخر سر، معدنچی مرد و مردم جمع کردند و رفتند درحالیکه خیلیا خیلی پول به جیب زده بودند...
  • مجتبی IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۹
    0 0
    دعا کنیم منجی ما هم زودتر بیاد