آماری از هزینه صرف شده در تبلیغات در شبکه های اینترنتی در کشور وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ام بی ای نیوز، مهدی سرامی - معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد - در این رابطه گفت: به دلیل اینکه سامانه ای برای ثبت آمار تبلیغات در فضای اینترنت وجود ندارد متعاقبا آمار رسمی از اینکه تا کنون چه میزان هزینه صرف تبلیغات در رسانه های دیجیتال شده نیز در دست نیست اما برآوردها نشان می دهد گردش مالی قابل توجهی از تبلیغات در فضای مجازی وجود دارد.

وی با بیان اینکه تهیه آمار و بررسی های تحقیقاتی نیاز به طی کردن فرآیند مشخص و زمان دارد، گفت: در حال حاضر گروه پژوهشی و برنامه ریزی برای ارزیابی وضعیت مجازی و رسانه های دیجیتال تشکیل شده که یکی از وظایف تعریف شده برای این کارگروه بررسی تبلیغات در فضای مجازی و میزان هزینه ای است که در این محیط می شود.

وی با بیان اینکه فعالیت های تبلیغاتی در فضای مجازی نیاز به مجوز از وزارت ارشاد دارد، گفت: افراد حقیقی و یا حقوقی که رسما در فضای مجازی به تبلیغات می پردازند باید مجوز رسمی داشته باشند.

معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد در ادامه در باره نحوه نظارت برروی تبلیغات در فضای مجازی اظهار داشت: نظارت برروی وضعیت پایگاه های اطلاع رسانی مهم به صورت دوره ای انجام می شود و اگر تبلیغات مجرمانه و یا تبلیغ محصولات غیر مجاز گزارش شود پرونده آن به کارگروه تعیین مصادیق جرایم رایانه ای ارجاع و مطابق قانون جرایم رایانه ای با آن برخورد می شود. همچنین اگر از سوی مردم گزارشی دریافت شود بعد از پیگیری و صحت آن با آن مطابق قانون جرایم رایانه ای برخورد می شود.

گفتنی است؛ پیش بینی های اخیر حاکی از آن است که پرداخت هزینه برای تبلیغات در شبکه های اینترنتی جهان با 31 درصد رشد در سال جاری از سه میلیارد دلار خواهد گذشت. به این ترتیب در سال 2011 میلادی این میزان 29 درصد افزایش یافته و رقمی معادل چهار میلیارد دلار را ثبت خواهد کرد.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که در سال آینده میزان نفوذ آمریکا در این آمار کاهش یافته و در مقایسه با آن تمایل برند های مختلف به پرداخت هزینه برای تبلیغات اینترنتی به سرعت افزایش خواهد یافت.

کد خبر 87723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • بدون نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۵
    7 0
    در حالیکه تبلیغ در فضای مجازی در بسیاری از کشورها شامل مالیات هم نمیشه چرا باید برای اینکار که حتی توسط ارشاد هم کنترل صورت بگیره؟
  • تبلیغات گوگل A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    0 0
    آیا قابلیت جدیدی اضافه شده