۰ نفر
۵ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۳

رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا مانع از حصول توافق فروش تسلیحات میان روسیه و سوریه شود.

رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا مانع از حصول توافق فروش تسلیحات میان روسیه و سوریه شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از ولادیمیر پوتین همتای خود، خواسته تا فروش تسلیحات از جمله موشک‌های پیشرفته ضد کشتی به سوریه را متوقف کند.

به گزارش روزنامه هاآرتص‌، این توافق نامه شامل فروش موشک‌های کروز پیشرفته P-800 به ارتش سوریه است.

رژیم صهیونیستی معتقد است که این تسلیحات برای ناوگان دریایی‌اش در دریای مدیترانه تهدید به حساب می‌آید.

نتانیاهو در گفت‌وگو با پوتین مدعی شده که موشک‌هایی که کشورش به سوریه تحویل داده به حزب الله لبنان تحویل شد و علیه نیروهای اسرائیلی طی جنگ لبنان مورد استفاده قرار گرفت.

در همین حال، ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، قرار است به مسکو سفر کند تا اولین سفر یک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به مسکو انجام شود.

یک مقام رسمی رژیم صهیونیستی نیز که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد که این رژیم و روسیه بر سر فروش تسلیحات در منطقه با یکدیگر مذاکراتی داشته‌اند.

گفت‌وگوی تلفنی نتانیاهو و پوتین پس از مدت‌ها انجام شد. نتانیاهو در این گفت‌وگوی تلفنی پوتین را در جریان تحولات جدید در مورد مذاکرات با فلسطینی‌ها قرار داد.

توافق فروش این موشک‌های روسیه به سوریه ابتدا در اواخر سال 2009 منتشر شد و شامل فروش موشک‌های P-800 بود. برد این موشک‌های بسیار دقیق حداکثر 300 کیلومتر است و می‌تواند یک کلاهک 200 کیلوگرمی را نیز حمل کند.

موشک‌های C-802 که سوریه در اختیار دارد، بردی 120 کیلومتری دارند و کلاهک‌های کوچک را حمل می‌کنند و از قابلیت‌ دقت موشک‌های پیشرفته برخوردار نیست.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 87773

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =