فارس نوشت:

معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «جمع 13 نفره شورای عالی سینما، یک جمع قطعی است و متناسب با دستور جلسات هر دوره، ممکن است افرادی به ترکیب شورا اضافه ‌‌شوند.»

جواد شمقدری درمورد ترکیب 13 نفره شورای عالی سینما، گفت: «این ترکیب قطعی شده و احتمال دارد تعداد افراد حاضر در شورا افزایش هم پیدا کند. به صورت موردی یک سری افراد برای حضور در این شورا دعوت می‌شوند. مثلا وقتی مباحث آموزشی در حوزه سینما مطرح می‌‌شود، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دعوت می‌شود. البته این موضوع هنوز نهایی نشده و باید در آیین‌نامه بیاید. احتمال می‌‌دهم این افراد حق رأی هم داشته باشند.»

شمقدری ادامه داد: «وقتی مسائل ابعاد بین‌المللی پیدا می‌کند، از وزارت امور خارجه یا سازمان فرهنگ و ارتباطات دعوت می‌‌شود یعنی متناسب با موضوع صورتجلسه، از یکسری افراد دعوت می‌‌شود در جلسه حضور پیدا کنند.»

معاون امور سینمایی اضافه کرد: «در واقع این جمع، یک جمع قطعی است و متناسب با دستور جلسات هر دوره، ممکن است افرادی به ترکیب شورا اضافه ‌‌شوند.»

او در خصوص انتخاب سینماگران حاضر در این شورا بیان داشت: «هنوز آیین‌نامه این قسمت‌ها تکمیل نشده و روی آن کار می‌‌شود تا نهایی شود ولی احتمالا پنج نفر از سینماگران با معرفی وزیر ارشاد و تایید رئیس جمهور انتخاب شوند.»

شمقدری در پایان در رابطه با زمان برگزاری اولین جلسه این شورا گفت: «این موضوع در حال مذاکره و پیگیری است.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 87821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =