قریبا 15 درصد از فعالان بازار در جهان از داده های آماری به عنوان یک راهنمای اصلی در تصمیمات خود استفاده می‌کنند.

به گزارش ام بی ای نیوز و به نقل از سایت MarketingWeek در حال حاضر داده های اطلاعاتی موجود بر روی اینترنت از سوی صاحبان برندها برای تجارت چندان حمایت نمی‌شود. فقط 13 درصد از برند های تجاری از این داده ها به عنوان یک عنصر مهم در تصمیم گیری های خود بهره می‌برند. به علاوه، 30 درصد از این برندها اذعان می‌کنند که کمتر از 25 درصد در استراتژی های کاری خود به این قبیل اطلاعات توجه می‌کنند. به هر حال هر چه تقاضا برای بازگشت سرمایه افزایش یابد، باید امکان دسترسی به تجزیه و تحلیل های دقیق تر نیز بیشتر شود.

برند های بزرگ بر این باور هستند که داده های دریافتی از کانال های مختلف بازاریابی دیجیتالی به زودی تاثیر بیشتری بر استراتژی تبلیغات اینترنتی یک شرکت خواهد گذاشت. محققان پیش بینی کرده‌اند که تا یک سال آینده 55 درصد از تصمیمات بازار با استفاده از داده های اینترنتی گرفته خواهد شد.

در حال حاضر در مقایسه با رشد فزاینده هزینه تحقیقات بازاریابی هزینه سرمایه گذاری در شبکه جهانی اینترنت بسیار کاهش یافته است. در پاسخ به این روند تمایل برندهای مختلف برای جلب توجه مشتریان اینترنتی بیشتر شده است.

در شرایط کنونی بسیاری از شرکت های تجاری به استفاده از یک روش ترکیبی از بازاریابی مستقیم و اینترنتی روی آورده‌اند. به اعتقاد آنها فعالان بازار نیاز دارند تا اطلاعات کاملی به مشتریان سنتی و اینترنتی ارائه دهند. اخیرا 45 درصد از تحقیقات بازار به تجزیه و تحلیل ارتباط بین این دو گروه از مصرف کننندگان می‌پردازند و 25 درصد از آنها نیز در آینده این هدف را در پیش خواهند گرفت.

افزون بر 50 درصد از تصمیم گیران حوزه برند و بازاریابی بر این موضوع توافق دارند که بحران اقتصادی تاثیری مخرب بر پروژه های دیجیتالی آنها در سال 2009 گذاشته است اما 70 درصد از آنها در مورد آینده تجارت درسال 2010 خوشبین هستند.

استخدام افراد کارآمد یا جستجوی دفاتر اینترنتی مطلع یک عامل مهم در موفقیت در بازاریابی دیجیتال به شمار می‌رود. فقط نیمی از بازاریان از مجموعه ای از دفاتر متخصص در این امر یا یک دفتر اینترنتی بر بازاریابی دیجیتال خود سود می‌برند. اما با این وجود 34 درصد از آنها یک مسئول بازاریابی اینترنتی در محل کارخود استخدام کرده یا به صورت سنتی کار می‌کنند.

در فاصله‌ای نسبتا کوتاه استفاده از شبکه های اجتماعی و سایت های گروهی جایی همیشگی در زندگی روزمره بسیاری از مردم پیدا کرده است. در شرایط کنونی فیس بوک با 400میلیون کاربر در سطح جهان در حوزه شبکه های اجتماعی محبوب ترین سایت اینترنتی به شمار می‌رود. با توجه به تحقیقات موسسه " ComScore " شبکه جهانی " Twitter " در رتبه سی‌ام بزرگترین وب سایت های اینترنتی در دنیا قرار گرفته است.

برند های تجاری هنوز در اول راه استفاده از رسانه های اجتماعی قرار دارند. هم‌اکنون 70 درصد از برندهای تجاری کمتر از 10 درصد از بودجه دیجیتال خود را در بازاریابی اینترنتی مورد استفاده قرار می‌دهند. در این میان فقط دو درصد از مسئولان بازاریابی دیجیتالی بیش از نیمی از بودجه خود را به تبلیغات در شبکه های اجتماعی اختصاص می‌دهند.

رشد رسانه های دیجیتالی به طور قابل توجهی زمان را برای دستیابی به شناخت جامع تر از رفتار مشتری پایین آورده است.فعالان در بازار باید به منظور افزایش بازگشت سرمایه تا بیشترین حد ممکن از داده های اینترنتی بهره ببرند.

جمعیت هدف در این تحقیق امیدوار هستند که داده های تحلیلی در آینده بتواند دیدگاهی کامل و منطقی نسبت به رفتار مشتریان در سرتاسر جهان فراهم کنند.واضح است که در راستای انجام یک بازاریابی موفق تقاضا برای دریافت نتایج تجزیه و تحلیل های مختلف روز به روز افزایش می‌یابد. در شرایط کنونی دنیای تجارت به سوی پرداخت هزینه کمتر و استفاده بیشتر از اینترنت پیش می‌رود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 88067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =