رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، ادامه شهرک سازی های رژیم صهیونیستی را عامل شکست مذاکرات مستقیم این رژیم با فلسطین دانست.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود عباس گفت اگر اسرائیل به توسعه شهرک سازیها در سرزمین های اشغالی ادامه دهد، آنگاه خود مسئول شکست دور جدید مذاکراتی خواهد بود که با حمایت آمریکا بین فلسطین و اسرائیل برگزار می شود. محمود عباس در نطقی تلویزیونی خطاب به مردم فلسطین گفت اگر اسرائیل به هر شکلی در همه اراضی فلسطین که از سال 1967 میلادی تاکنون اشغال کرده است به توسعه شهرک سازی ها ادامه دهد آنگاه دولت اسرائیلی مسئول شکست خوردن یا بی ثمر ماندن مذاکرات خواهد بود. فلسطینی ها تهدید کرده اند که اگر اسرائیل دوره تعلیق وضع شده برای شهرک سازی در کرانه باختری را که در بیست و ششم ماه سپتامبر پایان می یابد تمدید نکند، آنها از مذاکرات رو در رو با اسرائیل که قرار است روز پنجشنبه دوم سپتامبر در واشنگتن آغاز شود کنار خواهند کشید. فلسطینی ها قصد دارند در مجاورت اسرائیل و در کرانه باختری و نوار غزه کشوری تشکیل دهند که شرق قدس پایتخت ان باشد.
اسرائیل در جنگ سال 1967 در خاورمیانه بخشی هایی از سرزمین های این مناطق را اشغال کرد. اسرائیل ماه نوامبر پارسال، شهرک سازی ها را در برخی قسمت های کرانه باختری به مدت ده ماه به حالت تعلیق در آورد.
البته این تعلیق شامل بخش هایی از کرانه باختری که اسرائیل در سال 1967 به محدوده شهر قدس ضمیمه کرده است، نمی شود.این اقدام اسرائیل هرگز تایید جامعه بین الملل را به همراه نداشت.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 88534

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =