مراجع عظام تقلید، سران سه قوه، سازمان ها،احزاب و گروهها ضمن اعلام شرکت خود در راهپیمایی روز قدس، مردم ایران اسلامی و همه آزادیخواهان جهان را به حضور گسترده و پر شور در این راهپیمایی فراخواندند.

مراجع معظم تقلید آیت الله مکارم شیرازی راهپیمایی روز جهانی قدس را تاثیرگذار برای فلسطین و خطرناک برای مستکبران به ویژه جهان غرب دانستند و فرمودند: راهپیمایی روز جهانی قدس اعلان برائت از غاصبان و هشدار به دولت های سازشکار و نوکران آمریکاست.

آیت الله نوری همدانی با محکوم کردن طرح صلح سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیو نیستی از همه مسلمانان خواستند، با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، نیات و سیاست های خصمانه معاندان و استکبار جهانی را نابود کنند.

آیت الله سبحانی با اشاره به ابتکار حضرت امام خمینی (ره) در نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز جهانی قدس, مردم را به شرکت در راهپیمایی این روز دعوت کردند و فرمودند: ان شاءالله با وحدت بین مسلمین، قدس شریف بار دیگر به آغوش مسلمانان بازخواهد گشت.

به گزارش شبکه خبر،رئیس‌ جمهور کشورمان نیز مسئله قدس را فراتر ا ز اسلام و منطقه و مسئله ای جهانی دانست و گفت: روز جهانی قدس نقطه پیوند تمام ملت‌ها بر یک اصل روشن انسانی است.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه از صف آرایی، شدت عمل و میزان حساسیتی که کشورها، جریانات و قدرت‌های زورگو به موضوع قدس نشان می دهند، می توان اهمیت قدس را حدس زد افزود: موضوع فلسطین یک مسئله بشری است چراکه اقدامات رژیم صهیونیستی کرامت و شخصیت بشر امروز را خدشه دار کرده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی هم قدس را پاره ای از قلب مسلمانان دانست و بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد.

علی لاریجانی افزود: آرمانی را که امام بزرگوار پایه گذاری کرد برای آن بود که مسلمانان ید واحد باشند و زیر سلطه قرار نگیرند.

رئیس مجلس افزود: اوضاع در فلسطین بسیار سخت است و کودکان فلسطینی زیر چکمه های فولادی این رژیم غاصب زندگی می کنند و کمک ما به انها /شعارهایمان ضد رژیم صهیونیستی و حمایت های سیاسی از مردم فلسطین است .

همچنین رییس قوه قضاییه با دعوت از همه ملت های مسلمان و آزاده جهان برای شرکت در مراسم روز جهانی قدس گفت: هر سال همایش عزتمند روز قدس توانسته است با تضعیف دشمن بر تعالی جهان اسلام بیفزاید.

آیت الله صادق آملی لاریجانی در نشست مسئولان عالی قضایی افزود: امام راحل با نامگذاری روز قدس موجبات عزت اسلام و مسلمانان و ذلت استکبار را فراهم کردند .

وی مقاومت چشمگیر نیروهای مبارز در لبنان و فلسطین را نتیجه اعلام و تثبیت روز جهانی قدس دانست و گفت: اکنون درماندگی استکبار جهانی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونستی و حق طلبی مسلمانان در سرزمین های اشغالی موهبت های الهی هستند که مدیون شجاعت ؛ تدبیر و دوراندیشی امام خمینی (ره ) است .

گروه ها، نهادها، سازمان ها و احزاب مختلف هم در اطلاعیه های جداگانه روز جهانی قدس را روز حمایت همه جانبه از مبارزات حق طلبانه مردم مقاوم فلسطین و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی دانستند و از مردم برای شرکت پر شور در راهپیمایی فردا دعوت کردند.

این گروه ها و نهادها در بیانیه های خود تاکید کردند، همگام با ملت هوشیار و بیدار ایران اسلامی با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، هم صدا و همدل با دیگر ملت های مسلمان ضمن حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین، انزجار و تنفر خود را از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی اعلام خواهند کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 89292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =