طبق جدیدترین آمار موجود، شمار تلفات نظامیان آمریکایی در افغانستان که از آغاز سال 2010 تاکنون کشته شدند به بالاترین میزان آمار سالانه تلفات نظامیان آمریکایی در جنگ 9 ساله افغانستان رسید.

به گزارش فارس، طبق آمار خبرگزاری فرانسه مجموع 323 نظامی آمریکایی از آغاز سال جاری میلادی تاکنون در افغانستان کشته شده‌اند و این در حالی است که در تمامی سال 2009 میلادی 317 نظامی آمریکایی در سراسر افغانستان کشته شدند.
بر اساس این گزارش، با افزایش و تشدید خشونت‌های مرتبط با طالبان، نیروهای خارجی با افزایش تلفات نظامیان خود مواجه شدند به طوری‌که ناتو امروز چهارشنبه تأیید کرد که 6 نظامی آمریکایی در یکی از روزهای خونین سال جاری میلادی در افغانستان کشته شدند.
این آمار نشان می‌دهد که از آغاز سال میلادی 2010 تاکنون مجموع 490 نظامی خارجی در سراسر افغانستان کشته‌ شدند که این در حالی است که در تمامی سال 2009 میلادی مجموع 521 نظامی خارجی در سراسر افغانستان کشته شدند.
بر اساس این گزارش، مجموع 80 نظامی بین‌المللی در ماه گذشته در جنگ افغانستان جان خود را از دست دادند که 56 تن از آنها را نظامیان آمریکایی تشکیل می‌دادند.
به طور کلی، یکهزار و 270 نظامی آمریکایی از آغاز حمله آمریکا به افغانستان در سال 2001 تاکنون، جان خود را در سراسر افغانستان از دست داده‌اند. باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه شب در نطق ملی خود هشدار داد که آمریکا با مبارزه بسیار سخت و دشواری در افغانستان روبرو است و انتظار می رود که تلفات بسیار بیشتری در این جنگ برجای بماند.
وی به نیروهای نظامی در تگزاس اعلام کرد: ما به طور قطع جنگ بسیار سختی در افغانستان داریم. ما شاهد افزایش تلفات خواهیم بود زیرا ما در حال مبارزه با طالبان و القاعده هستیم. تلاش بسیار سختی در پیش روی خود خواهیم داشت.
روز سه‌شنبه هفته جاری نیز 5 نظامی آمریکایی در افغانستان کشته شدند که 4 تن از آنها در یک حمله بمب کنار جاده‌ای جان خود را از دست دادند و از روز جمعه هفته گذشته تاکنون نیز 25 نظامی آمریکایی در سراسر افغانستان کشته شدند.
فرماندهان نظامی می‌گویند که افزایش تلفات نظامیان آمریکایی در افغانستان نمایانگر تزریق ارتش بیشتر به صحنه تئاتر افغانستان است که این امر منجر به افزایش شمار درگیری‌های نظامی با طالبان می‌شود.
ژنرال "دیوید پترائوس " فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان اعلام کرد که استقرار نظامیان در افغانستان طی چند روزه آینده به 150 هزار نیرو می‌رسد.
بر اساس این گزارش، روز دوشنبه هفته جاری، 8 نظامی ناتو که 7 تن از آنها را نظامیان آمریکایی و یک نفر دیگر را نظامی استونی تشکیل می‌دادند در حملات بمب‌گذاری در جنوب افغانستان کشته شدند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 89312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =