۰ نفر
۱۲ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۷:۱۹

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه از سفر رئیس جمهور کشورمان به قطر در رأس یک هیئت عالی‌رتبه و در روز یکشنبه خبر داد.

اهم اظهارات عبدالله سهرابی سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر در گفت‌وگو با فارس را در ادامه بخوانید.

  • در ادامه همکاری‌های منطقه‌ای و رفت و آمدهای مقامات کشورهای اسلامی و عربی، سفارت جمهوری اسلامی ایران طرح ابتکاری دیپلماسی رمضانی را در دستور کار قرار داد که در دو هفته گذشته شاهد سفر شیخ حمد بن جاسم آل ثانی نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر در رأس یک هیئت بلندپایه به تهران بودیم که وی در این سفر با رئیس جمهور، معاون اول رئیس ‌جمهور، وزیر خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
  • در ادامه این دیپلماسی، آقای احمدی‌نژاد رئیس‌ جمهور کشورمان یکشنبه در رأس یک هیئت بلندپایه سیاسی، اقتصادی و ... به دوحه سفر خواهد کرد.
  • رئیس‌ جمهور کشورمان در این سفر یک روزه ضمن دیدار با شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر با دیگر مقامات این کشور از جمله ولیعهد، نخست‌وزیر و وزیر خارجه دیدار و گفت‌گو و راه‌های بسط و توسعه همکاری‌های دوجانبه، موضوعات سیاسی و اقتصادی، جهان اسلام، فلسطین و مسائل منطقه در این دیدارها مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

در پی اتخاذ دیپلماسی رمضانی پس از سفر نخست‌وزیر قطر به تهران، معاون وزیر خارجه این کشور حامل پیام کتبی در خصوص همکاری‌های مشترک دوجانبه برای معاون اول رئیس جمهور کشورمان به تهران عزیمت کرد و این پیام را به علی آقامحمدی معاون رحیمی تحویل داد. معاون وزیر خارجه قطر به عنوان نماینده ویژه ولیعهد در امور اقتصادی با ایران تعیین شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 89334

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =