برخی از اعضای شورای عالی نظام پرستاری همچنان معتقدند با کارهایی مانند انتشار نامه سرگشاده، میتوان ورق را به نفع پرستاران بیکار برگرداند.

در ابتدای شهریورماه، اخباری درباره عدم موافقت کمیسیون تلفیق مجلس با استخدام پرستاران بیکار منتشر شد. رئیس سازمان نظام پرستاری، پیش از نشستن به صندلی ریاست دوره دوم این سازمان، برای استخدام پرستاران وعده های زیادی داده بود که به نظر می رسد اکنون با دخالت مجلس، وعده ها رنگ می بازد. هر چند رمضان محسن‌پور، معاون پارلمانی وزیر بهداشت امیدواریهای دیگری را در دل پرستاران زنده کرد و با اعلام اینکه پیشنهادها برای استخدام 23 هزار پرستار به بند الحاقی برنامه توسعه پنجم رفته، ولی این مقام بلافاصله افزوده که به دلیل بار مالی زیاد، احتمال آن که در کمیسیون تلفیق رای نیاورد، زیاد است.

این در حالی است که برخی از اعضای شورای عالی نظام پرستاری همچنان معتقدند با کارهایی مانند انتشار نامه سرگشاده، میتوان ورق را به نفع پرستاران بیکار برگرداند. احمد نجاتیان، معاون فرهنگی نظام پرستاری از این اشخاص است. وی به "خبرآنلاین" می گوید: "چیزی که کمیسیون تلفیق رد کرده، تمامی استخدامهای پیش بینی شده در برنامه پنجم توسعه است که به شدت به نظام سلامت آسیب خواهد رساند."

به گفته وی، با وجود پیش بینی توسعه نظام سلامت و افزایش تختهای بیمارستانی، استخدام پرستاران منتفی شده و عملا، بیمارستانها تبدیل به "کشتارگاه" برای بیماران خواهد شد. نجاتیان به "خبر آنلاین" توضیح می دهد: "در برنامه چهارم توسعه، مقرر شد مجوز 14 هزار نیروی مورد نیاز نظام سلامت، خارج از چارچوب جاری استخدامی، صادر شود. انتظار داشتیم امسال نیز این مسئله محقق شود، ولی متاسفانه با وجود پیشنهاد دکتر قاضی زاده،نماینده کمیسیون بهداشت در کمسیون تلفیق ، باز هم کمیسیون تلفیق، این مسئله را قبول نکرد و نماینده دولت نیز همراهی لازم را نداشت. نتیجه این شد که فعلا استخدام منتفی است."

وی در پاسخ به سئوالی که از سرنوشت "وعده های رئیس سازمان نظام پرستاری برای استخدام 23 هزار پرستار بیکار حتی به شرط تجمع و اعتراض" داده شده بود، موضوع را به غضنفر میرزابیگی ارجاع نمود. کسی که مدعی است دستور مکتوب و "آنی" محمود احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور ایران را در دست دارد که طی آن، وزارت بهداشت باید 23 هزار پرستار را به استخدام درآورد. دستوری که به نظر می رسد نه تنها مخالفانی در معاونت نظارت و راهبردی رئیس جمهوری، بلکه معترضان قدرتمندی را نیز در مجلس دارد، کسانی که می گویند دولت برای عملی کردن دستور رئیس خود، تاکنون هیچ قدمی برنداشته و لایحه ای به مجلس نداده است.

جزییات بیشتر را اینجا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 90377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =