همسر فیلمساز سرشناس فرانسوی گفت او برای دریافت جایزه افتخاری اسکار به آمریکا سفر نمی‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، آن- ماری میه‌ویل در سوییس به یک روزنامه استرالیایی گفت سن همسرش دلیل اصلی برای سفر نکردن او به آمریکاست.

ژان-لوک گدار 79 ساله همچنین با این مسئله که جوایز افتخاری آکادمی دیگر بخشی از مراسم اصلی جوایز اسکار نیست مشکل دارد.

میه‌ویل گفت: «او به من گفت این دیگر اسکار نیست. او ابتدا فکر می‌کرد قرار است جایزه افتخاری را در مراسم اصلی به او بدهند، بعد متوجه شد یک مراسم جداگانه در ماه نوامبر در نظر گرفته شده است.»

در سال‌های گذشته جوایز افتخاری آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در روز برگزاری مراسم اسکار اعطاء می‌شد، اما پارسال آکادمی برای اولین بار یک مراسم جداگانه در نظر گرفت که ماه نوامبر به طور غیررسمی و بی‌آنکه پخش تلویزیونی داشته باشد، برگزار شد.

برگزاری دو مراسم جداگانه به آکادمی اجازه می‌دهد وقت بیشتری برای پخش تلویزیونی مراسم اصلی در اختیار داشته باشد که ماه مارس برگزار می‌شود، ضمن اینکه با این کار وقت بیشتری نیز برای تقدیر از برندگان جوایز افتخاری در اختیار دارد.

اواخر ماه پیش اعلام شد آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در دومین مراسم سالانه جوایز هیئت رئیسه خود از گدار همین طور فرانسیس فورد کوپولا، ایلای والاک و کوین براونلو تقدیر می‌کند.

همان زمان بروس دیویس مدیر اجرایی آکادمی گفت مسئولان آکادمی نتوانستند با گدار تماس بگیرند یا مطمئن شوند در مراسم شرکت خواهد کرد. سکوت گدار در این مدت این احتمال را تقویت کرد که او بخاطر بیزاری از هالیوود که به آن شهرت دارد، حاضر به دریافت جایزه نخواهد شد.

اما میه‌ویل گفت گدار به نامه مسئولان آکادمی پاسخ می‌دهد و شاید هم یک نفر به نمایندگی از او جایزه را دریافت کند. با این حال حرف آخر همسر گدار احتمالا تمام امیدهای مسئولان آکادمی اسکار را بر باد می‌دهد: «شما خودتان حاضر هستید فقط برای یک تکه فلز این همه راه بروید!؟»

ژان-لوک گدار از چهره‌های شاخص موج نو سینمای فرانسه و سازنده فیلم‌های تحسین‌شده‌ای چون «از نفس افتاده»، «یک زن یک زن است»، «گذران زندگی»، «تحقیر»، «آلفاویل»، «تعطیلات آخر هفته»، «چینی» و «نام کوچک: کارمن» است.

«فیلم سوسیالیسم» تازه‌ترین ساخته این کارگردان پاریسی شهروند سوییس اولین بار در دنیا ماه مه پیش در جشنواره کن به نمایش درآمد.

مراسم اعطاء جوایز هیئت رئیسه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی 13 نوامبر (22 آبان) در مرکز «هالیوود اند هایلند» برگزار می‌شود.

رویترز / 7 سپتامبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 90557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۶
    1 0
    مرد جاودانه سینما. کارش درسته