فارس نوشت:

امیرحسین فردی مسئول کارگاه قصه و رمان حوزه هنری و نویسنده رمان «اسماعیل» به زودی به عنوان مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه معرفی می‌شود.

محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری برای انتخاب مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی اقداماتی انجام داده که ابتدا چند گزینه از میان محمد میرکیانی سردبیر سابق برنامه قصه ظهر جمعه و مدیر گروه کودک شبکه دو مطرح بودند که این بررسی با انتخاب امیرحسین فردی خاتمه یافت و این نویسنده 61 ساله به زودی کار خود را به عنوان مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه آغاز خواهد کرد.

فردی که سال‌ها مسئولیت کارگاه قصه و رمان حوزه از دفاتر مرکز آفرینش‌ها را برعهده داشت، هم‌اکنون باید جانشینی برای خود در این کارگاه معرفی کند.

در کارنامه فعالیت‌های اجرایی امیرحسین فردی می‌توان به دبیری جشنواره داستان انقلاب، چند بار داوری برای کتاب سال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور، جشنواره ادبیات داستانی بسیج، جشنواره راهیان نور، جشنواره قصه‌های قرآنی اشاره کرد.

او همچنین از مؤسسین کتابخانه و جریان ادبی مسجد جوادالائمه (ع) در سال​های پس از انقلاب و تشکیل شورای نویسندگان آن مسجد است.

در حوزه مسئولیت‌های اجرایی او هم می‌توان به عضویت در حوزه اندیشه و هنر اسلامی (حوزه هنری)، سردبیری و مدیر مسئولی کیهان بچه‌ها، مؤسس و مدیر مسئول کیهان علمی، عضویت در شورای داستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، عضویت در شورای داستان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مسئولیت جشنواره انتخاب کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور، مسئولیت شورای ادبیات داستانی نیروی مقاومت بسیج و مدیریت کارگاه قصه و رمان حوزه هنری اشاره کرد.

از میان آثار قابل توجه امیرحسین فردی نیز می‌توان به رمان «اسماعیل»، «آشیانه در مه»، «سیاه چمن»، «یک دنیا پروانه» و «کوچک جنگلی» اشاره کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 91012

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =