۰ نفر
۱۸ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۳

مجموعه کتاب فانتزی حماسی «برج تاریک» نوشته استفن کینگ توسط تیم برنده اسکار فیلم «یک ذهن زیبا» به فیلم و مجموعه تلویزیونی تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، این پروژه در استودیو یونیورسال تهیه می‌شود و شامل سه فیلم سینمایی و یک مجموعه تلویزیونی است. این مجموعه براساس داستان‌های کوتاه، کتاب‌های مصور و هفت رمان ترسناک و معمایی «برج تاریک» ساخته می‌شوند.

ران هوارد کارگردانی فیلم اول و فصل اول سریال را برعهده دارد. فیلمنامه تمام این پروژه را آکیوا گلدزمن می‌نویسد. هوارد همچنین در کنار برایان گریزر، شریک مالی‌اش تهیه‌کننده این پروژه است. این سه نفر در سال 2001 برای فیلم «یک ذهن زیبا» برنده جایزه اسکار در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین کارگردانی شدند.

مجموعه کتاب‌های «برج تاریک» داستان هفت‌تیرکشی به نام رولند است و سفرهای او در سرزمین‌های متروک پس از آخرالزمان برای یافتن برج تاریک را دنبال می‌کند. منزلگاه‌‌های او در این سفر به شکلی تصویرگر دنیای معاصر ماست. تاکنون بیش از 20 میلیون نسخه از این کتاب‌ها در 40 کشور به فروش رفته است. نام این هفت رمان از این قرار است؛ «هفت‌تیرکش»، «نقاشی درخت»، «سرزمین‌های هرز»، «جادوگر و شیشه»، «گرگ‌های کالا»، «آواز سوزانا» و «برج تاریک».

اولین فیلم سینمایی این مجموعه به سرعت با پخش سریال تلویزیونی دنبال می‌شود تا اینکه فیلم دوم روی پرده برود. پس از اکران فیلم دوم، فصل دوم سریال پخش می‌شود که در آن جوانی این هفت‌تیرکش را می‌بینم و با پایان این فصل بالاخره فیلم سوم روی پرده می‌رود. سریال «برج تاریک» از شبکه ان‌بی‌سی پخش می‌شود.

آکیوا گلدزمن درمورد این پروژه می‌گوید: «دنیای مجموعه «برج تاریک» استفن کینگ بسیار غنی، پیچیده و تودرتو است. با روایت این داستان از طریق رسانه بصری و با زمانبندی‌‌های گوناگون و با هدف روایت کامل این داستان ما این شانس را داریم که سفر و جستجوی رولند را تمام و کمال عرضه کنیم. بسیار هیجان‌زده هستیم، به منبع اقتباس کاملا وفادار می‌مانیم و لازم نیست خوشحالی‌امان از این فرصت را پنهان کنیم.»

کینگ نیز گفته است: «مطمئن هستم با مجموعه فیلم‌ها و سریال‌های جذابی روبه‌رو خواهیم شد که به ریشه‌ها و شخصیت‌های «برج تاریک» که طرفداران بسیاری دارد احترام می‌گذارند.»

رویترز / 8 سپتامبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 91200

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =