دبیر ستاد حقوق بشر ایران در دیدار با نایب رئیس کمیسیون قضایی پارلمان ایتالیا، با انتقاد از تبلیغات رسانه ای زشتی که به پرچمداری برخی سیاستمداران آلوده غربی علیه جمهوری اسلامی ایران براه افتاده، هرگونه تاثیر پذیری قضات کشورمان از اینگونه جریان سازی ها را منتفی دانست.

به گزارش پایگاه اینترنتی ستاد حقوق بشر، دکتر محمدجواد لاریجانی در دیدار با آلبرتو ماریتاتی که با هدف آشنایی بیشتر و ایجاد مسیرهای جدیدی برای تعامل و همکاری های قضایی و پارلمانی میان دو کشور به ایران آمده، نظام قضایی جمهوری اسلامی را یکی از دقیق ترین و شفاف ترین سیستم های قضایی خاورمیانه نامید.

در این دیدار که سفیر ایتالیا در ایران نیز حضور داشت، ماریتاتی با اشاره به فرهنگ و تمدن کهن کشورمان و تصریح بر اینکه دو کشور برغم وجود تفاوت های فرهنگی، از اشتراکات فرهنگی و تمدنی زیادی برخوردارند، عنصر شناخت را، گمشده غرب عنوان کرد و گفت باید مسیرهایی برای شناخت بهتر از ایران در غرب پدید بیاید.

نایب رئیس کمیسیون قضایی پارلمان ایتالیا که یک قاضی عالی رتبه بازنشسته با 35 سال سابقه قضاوت و چهار دوره نمایندگی در سنای ایتالیاست، در ادامه به مسائلی که اخیرا برعلیه ایران در رسانه ها تبلیغ می شود اشاره کرد و درمورد پرونده خانم سکینه محمدی آشتیانی سوال کرد و نیز خواستار توضیحاتی درباره لایحه اصلاح قانون مجازات اسلامی شد. 

محمدجواد لاریجانی با اشاره به اینکه نظام قضایی ما یک نظام دقیق، شفاف و کاملا معقول و موجه است و تبلیغات سیاسی هیچ تاثیری بر رای قضات ندارد، در پاسخ به ماریتاتی گفت : فردی که به آن اشاره کردید در دادگاه های ما به اتهام قتل نفس و زنای محصنه که هر دو از جرایم مهم هستند و مجازات سنگینی را در پی دارند، محاکمه شده است که البته پرونده ایشان در چارچوب قوانین قضایی ایران، برای اعمال دقت های مضاعف، درحال بررسی و سیر جریان قضایی است.

دبیر ستاد حقوق بشر در ادامه به تبلیغات رسانه ای بسیار زشتی که با پرچمداری سیاستمداران عمدتا آلوده، علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه این پرونده جنایی براه افتاده اشاره کرد و آن را مغایر با اصول و چارچوب های بین المللی و دخالت در امور داخلی و نظام قضایی کشور ما و نیز بی احترامی به فرهنگ اسلامی نزدیک به دو میلیارد مسلمان جهان دانست.

مشاور اموربین الملل رئیس قوه قضائیه در ادامه تصریح کرد: سیاستمداران غربی نه برای دموکراسی ارزش قایل هستند و نه برای جان انسانها  و کافی است برای اثبات این ادعا به دوستان استراتژیک آمریکا در منطقه نگاه کنید که مجموعه ای از دول خودکامه هستند و یا نگاهی به جنایت های آنها در عراق و افغانستان و  رواندا بیندازید و خصوصا سکوت آنها در برابر جنایات اسرائیل در غزه و لبنان را بررسی کنید.

دبیرستادحقوق بشر ایران آنگاه با استناد به عملکرد نادرست غرب در منطقه تصریح کرد: این مسائل نشان می دهد که دفاع از جان یک متهم به قتل و زنای محصنه که کانون خانواده خود را از هم پاشیده است، صرفا یک ترفند سیاسی و تبلیغاتی است و مردم جهان این روزها دیگر به راحتی پذیرای چنین حقه هایی نیستند.

لاریجانی با تاکیدبراینکه ما به نظام اسلامی خود افتخار می کنیم گفت : این نظامی است که ایران را ظرف 30 سال و برغم هشت سال جنگ تحمیلی و انواع تحریم های غیرقانونی و غیرانسانی در عرصه های مختلف علم و فناوری به قوی ترین کشور خاورمیانه تبدیل کرده و سبب شده است تا ما یکی از قوی ترین نظام های سیاسی و اجتماعی را در اختیار داشته باشیم.

نایب رئیس کمیسیون قضایی پارلمان ایتالیا نیز با تصریح بر اینکه در این دیدار به نگاه دقیق تر و روشن تری از ایران دست یافته است،  شناخت از یکدیگر را لازمه تفاهم و تعامل متقابل دانست و گفت تلاش می کند تا مسیرهای تعامل میان پارلمان های دو کشور را ایجاد کند که کمکی به تفاهم بیشتر باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 91203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =