۰ نفر
۲۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۶:۴۸

ده‌ها شخصیت آکادمیک، در کشورهای عربی خواستار آزادی 23 نفر از شیعیان در بند زندان‌های بحرین شدند.

فارس: ده‌ها شخصیت آکادمیک، نویسنده، شعرا و روزنامه‌نگاران در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس خواستار آزادی 23 نفر از شیعیان در بند زندان‌های بحرین شدند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروهی از شخصیت‌های آکادمیک، نویسندگان و مدافعان حقوق بشر با امضای بیانیه‌ای مسئولان بحرین را به توقف فوری شکنجه‌ بازداشت‌شدگان فراخواندند.
در این بیانیه که به امضای "انور الرشید " هماهنگ‌کننده کل گروه خلیج فارس رسید، گروه خلیج فارس نسبت به سوءاستفاده مسئولان بحرینی از اتهام‌های ادعایی وارده به شیعیان و تحمیل مجازات‌های سنگین بر آنها در سایه نبود اقدامات عادلانه، ابراز نگرانی شدید کردند.
این گروه خواستار آزادی سریع زندانیان شیعه، ارائه امکان دفاع از خود و گرفتن وکیل مدافع و تامین همه حقوق آنها بر اساس معیارهای بین‌المللی و نیز اعطای اجازه به سازمان‌های حقوق بشر برای ملاقات با این زندانیان و تحویل مسئولان شکنجه به دادگاهها شدند.
دولت بحرین اخیر با ادعای کودتای یک گروه شیعه علیه دولت برای تغییر حکومت، 23 نفر از شیعیان را متهم به دست داشتن در این عملیات کرده و بیشتر آنها را زندانی کرده است.
در این بیانیه همچنین آمده است که گروه خلیج [فارس] با نگرانی شدید تحولات بحرین بویژه بازداشت‌ها، تحقیق، شکنجه، ضرب و شتم و ربودن افراد را پیگیری کرده است و در نتیجه این پیگیری‌ها متوجه شده است که دولت بحرین اتهام‌های خطرناکی مبنی بر کودتا علیه حکومت، خرابکاری و اقدامات تروریستی به یک گروه نسبت داده است در حالیکه بیشتر افراد این گروه شخصیت‌های حقوقی و سیاسی معروف وابسته به سازمان‌های شناخته شده هستند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 91756

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =