رئیس مرکز موسیقی حوزه هنری از حمایت و انتشار دو گونه تاثیر گذار موسیقی فیلم و موسیقی کتاب در کنار آثار ارزشی حوزه موسیقی خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، رضا مهدوی، رئیس این مرکز روز یک شنبه اظهار داشت: موسیقی فیلم از جمله ژانرهای موسیقی است که در تمام دنیا به عنوان ژانر مهمی از موسیقی مطرح است به همین سبب پرداختن به این نوع از موسیقی در میان آثار موسیقی از جمله فعالیت هایی است که توجه ویژه ای را بر می‌تابد.

وی افزود: مرکز موسیقی حوزه هنری در کنار انتشار آثار ارزشی به انتشار موسیقی متن فیلم ها نیز خواهد پرداخت و این مرکز از آثار آهنگسازان نامی، خوش فکر و حتی جوانانی که به این عرصه ورود پیدا کرده اند و فعالیت های قابل تاملی دارند حمایت خواهد کرد.

آهنگساز آلبوم «آذر کیمیا» ادامه داد: تاثیر گذاری موسیقی بر فیلم و هم راستا بودن موسیقی فیلم با صحنه های آن به طوری که بتواند موضوعیت ویژه‌ای در ژانر موسیقی فیلم ایجاد کند از جمله عناصری است که برای انتشار فیلم به صورت آلبوم مورد توجه است ضمن اینکه همزمان با انتشار هر اثر از موسیقی فیلم نشست نقد و بررسی آن موسیقی فیلم از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری برگزار خواهد شد.

مهدوی با اشاره به اینکه انتشار آثاری از این دست در زمینه موسیقی فیلم نوعی فعالیت در زمینه موسیقی مفهومی است اضافه کرد: انتشار موسیقی فیلم می تواند تداعی کننده صحنه های فیلم باشد و در واقع با انتشار موسیقی فیلم یا حتی موسیقی کتاب می توان به کارکرد جدیدی در موسیقی رسید.

این آهنگساز کودک در مورد انتشار موسیقی کتاب به عنوان ژانری که کمتر مورد توجه قرار گرفته گفت: گاهی افراد در هنگام مطالعه کتاب موسیقی های متفرقه مطالعه می کنند حال اگر این موسیقی هم راستا با مفهوم و موضوع کتاب باشد می‌تواند تاثیر عمیق تری در ذهن خواننده آن کتاب داشته باشد و حتی ذائقه شنیداری مخاطب را نیز تغییر دهد.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه هنری سعی شده تا همراه با کتاب موسیقی متن آن کتاب را نیز به صورت سی دی صوتی در اختیار مخاطب قرار دهد تا با الگو سازی جدیدی خوراک شنیداری با خوراک فکری مخاطب با خواندن کتاب دریافت می کند هم راستا شود.
رئیس مرکز موسیقی حوزه هنری اذعان داشت: اطمینان دارم ساخت موسیقی کتاب همچون موسیقی فیلم جایگاه ویژه‌ای را در میان مخاطبان پیدا خواهد کرد و در فرهنگ شنیداری تغییرات بسیار عمده‌ای خواهد داشت.

مهدوی در پایان تصریح کرد: حوزه هنری برای کتاب «دا» سفارش موسیقی آن را به احمد پژمان آهنگساز برجسته کشور سپرده که تا کنون در مورد موافقت برای ساخت موسیقی کتاب پاسخی دریافت نکرده است.

وی ادامه داد: البته حوزه هنری آمادگی دارد تا برای تمامی کتاب‌های پرفروش سوره مهر به ویژه آثاری که در ادبیات دفاع مقدس هستند موسیقی کتاب را تولید کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 91961

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =