حسن رنگرز در گفت و گو با ایسنا ، با تائید خبر نامه سعیدلو به مقام معظم رهبری گفت:« می خواهیم نظر ایشان درباره مصاف با ورزشکاران رژیم صهیونیستی لحاظ شود.»

محمدرضا یزدانی خرم که یکشنبه شب برای تشریح وضعیت کشتی ایران پس از مسابقات جهانی مسکو به برنامه «استودیو 6» شبکه خبر رفته بود، از ارسال نامه رییس سازمان تربیت بدنی به مقام معظم رهبری برای "کسب تکلیف" درباره وضعیت رویارویی ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی خبر داد.
مشاور امور جوانان رییس سازمان تربیت بدنی  با تایید این مطلب اظهار کرد: من از سعیدلو به دلیل ارسال این نامه تشکر می کنم. سعیدلو به ورزش اشراف کامل دارد. فرستادن نامه ضرورتی انکار ناپذیر بود. به جرات می گویم ورزشکاران ما افرادی ولایت مدار، معتقد و بسیار متعصب به مسایل ارزشی کشور هستند. ورزشکاران ما 15 سال از عمر و جوانی خود می گذرند تا برای کشورشان مدال بگیرند. شما می بینید که آنها در مقاطع حساس مسابقات از رویارویی با ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس خودداری می کنند. از این فداکاری نمی توان با مسایل مالی قدردانی کرد. جوانان ورزشکار ما سفیران شایسته کشور هستند.

وی ادامه داد: قطعا هر آنچه که مقام معظم رهبری یا رییس جمهور تبیین کنند ما گوش به فرمان هستیم. سعیدلو با نگرش خوبی از دریچه فنی به این مساله نگاه کرده، قطعا هر آنچه که از این مکاتبه تبیین شود هم به صلاح ورزش کشور و هم به صلاح قهرمانان ماست.

دارنده مدال طلا و برنز جهانی کشتی فرنگی همچنین درباره‌ی عملکرد تیم ملی فرنگی ایران در رقابت های جهانی مسکو تصریح کرد: قبل از اعزام نتایج قابل پیش بینی بود چرا که مسابقات هم برای کشتی آزاد و هم برای فرنگی سخت پیش بینی شده بود و دفاع از عناوین قهرمانی آسان نبود. این اتفاق هم افتاد و هر دو تیم ما با مشکلاتی مواجه شدند. ما در مسکو برای اولین بار در طول 60-50 سال گذشته دو مدال طلا در فرنگی کسب کردیم. این جای تقدیر و تشکر بسیار زیادی از کشتی گیران، کادر فنی و فدراسیون دارد ولی ما نتوانستیم از جایگاه دومی خودمان در جهان دفاع کنیم و نزول 6 پله ای داشتیم. بررسی این مساله نیاز به کار کارشناسی دارد. علل این شکست باید ریشه یابی شود. حیف است، کشتی فرنگی در طول 10 سال گذشته همیشه حرکت رو به جلویی داشته و تنها دوره ای که پس رفت محسوسی کرده در همین مسابقات جهانی بود.

رنگرز اضافه کرد: ما 4 تغییر در ترکیب تیم ملی نسبت به سال گذشته داشتیم که اوزان 74 و 84 کیلوگرم آن در سال گذشته مدال آور بودند. حس می کنم تاکنون نتیجه خیلی خوبی نگرفته‌ایم، ما در مسابقات قهرمانی آسیا چهارم شدیم. در مسکو شش پله نزول داشتیم و در رقابت های جوانان جهان به نوعی موفقیت خوبی کسب نکردیم و سوم شدیم. در مجموع در بخش فرنگی ظرفیت های خاصی وجود دارد. شکست هایی که در مسابقات اخیر به دست آمده نیاز به بازنگری و بررسی دارد. متاسفانه ما از مشکل کمبود پشتوانه برای تیم ملی آسیب می بینیم. فاصله کشتی گیر شاخص ما با نفر دوم بسیار زیاد است، به همین دلیل وقتی کشتی گیران اصلی دو وزن را نداریم، می رویم و شش پله نزول می کنیم.

مشاور امور جوانان رییس سازمان تربیت بدنی در باره عملکرد تیم ملی کشتی آزاد نیز به ایسنا گفت: فدراسیون کادر فنی بسیار خوبی را گزینش کرده که جزو شایسته‌ها هستند ولی ما در کشتی آزاد هم مشکل کمبود پشتوانه را داریم. برخی از اوزان ما نتایجی گرفتند که غیرقابل پیش بینی بود. در اوزان 66 و 120 کیلوگرم کاملا نسبت به کسب مدال اطمینان داشتیم. آنها شانس مدال ما بودند ولی متاسفانه در اوج ناباوری تقوی و معصومی از مسابقات حذف شدند و نتیجه ای نگرفتند. ما باید سومی سال قبل را تثبیت یا ارتقا می دادیم که نشد و چهارم شدیم.

وی تاکید کرد: نباید از این شکست ها بی تفاوت بگذریم. باخت ها را جدی بگیریم. جا دارد از زحمات کادر فنی و کشتی گیران تشکر کنم. ما باید از منتقدان دلسوز و منطقی اتاق فکری را تشکیل دهیم تا بدون حب و بغض و بدون این که کسی ذی نفع باشد باخت ها را بررسی کنیم و راهکار اجرایی دهیم. متاسفانه افتخارات ما در کشتی یا خیلی خوب هستند یا خیلی بد. به عنوان مثال روسیه سال گذشته در مسابقات جهانی توفیقی نداشت ولی امسال با برنامه ریزی‌ای که کرد با اختلاف فاحش قهرمان شد. قطعا این کار خواستگاه فنی داشته است.

دارنده مدال طلا و برنز جهانی کشتی فرنگی متذکر شد: باید خیلی زود از حواشی که ممکن است به دلیل این نتایج گریبان کشتی را بگیرد خارج شویم و تیم را بازسازی کنیم تا حضور شایسته ای در گوانگجو داشته باشد. معتقدم به دلیل مصلحت و منافع ملی باید نقدها را قبل از گوانگجو مطرح کنیم و به جمع بندی برسیم. سعیدلو نظر مساعدی به کشتی دارد و همیشه حمایت های بی شایبه ای در مقاطع مختلف از کشتی داشته است. امیدوارم با تحقق اختصاص یک درصد بودجه به ورزش بخش کوچکی از مشکلات مالی باقی مانده فدراسیون ها به نحو شایسته حل شود. ما باید به رده های نوجوانان و جوانان خیلی اهمیت دهیم. باید برای کمیته استعدادیابی فدراسیون بودجه جداگانه در نظر بگیریم و توانمندها را سر کار بیاوریم تا کشتی نتیجه بگیرد.

مشاور رییس سازمان تربیت بدنی در واکنش به اظهارنظر اخیر یزدانی خرم مبنی بر این که کادر فنی به مسابقات قهرمانی جهان به چشم دیدار تدارکاتی برای بازی های آسیایی گوانگجو نگاه می کرد، خاطرنشان کرد: فکر نمی کنم چنین اظهارنظری صحیح باشد. مسابقاتی با کیفیت جهانی که یکی از شاخص های ارزیابی عملکرد فدراسیون و کادر فنی است در قالب دیدار تدارکاتی دیده شود. ظرفیت های کشتی ما فراتر از آسیاست قطعا در گوانگجو هم با ترکیب خوبی حاضر می شویم و ایده ال ترین شرایط را برای کسب مدال داریم. به هیچ وجه موضوعیت ندارد که مسابقات جهانی را به عنوان دیدار تدارکاتی تلقی کنیم. بعید می دانم کادر فنی هم به این چشم به مسابقات نگاه کرده باشد، این بحث نه کارشناسی است و نه موضوعیت دارد. نه می شود و نه می توانیم این گونه به مسابقات جهانی نگاه کنیم چرا که اصلا منطقی نیست.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 92100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان ++ IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۲
    0 0
    غيرت جوانان ما بيش از اينهاست به نظر من بايد با آنان روبرو شويم و شكستشان دهيم تا نام ايران و طعم ضربه هاي جوانان ايراني را بچشند نه اينكه شانه خالي كنيم و ....
  • بدون نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۲
    0 0
    امیدوارم مشکل رویارویی با ورزشکاران اسرائیل با سعه صدر مقامات حل شه
  • بدون نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۲
    0 0
    مگه تکلیف مشخص نبود؟!
  • بدون نام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۲
    0 0
    اگر کسی با یک اسرائیلی مبارزه ورزشی کنه، جرأت داره به ایران برگرده؟!!!!!!!!!!!!!!