فاطمه رجبی معتقد است که سه قوه به وظایف خود در قبال هتک حرمت قرآن کریم عمل نکرده اند.

این نویسنده در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص وقایع اخیر در اهانت به قرآن کریم و سکوت بسیاری از مسلمانان در این زمینه گفت: این که مردم ایران از روسای قوا و مسئولین مملکت انتظار داشته باشند که با این فاجعه برخورد شایسته ای داشته باشند واقعا توقع به جایی است.

وی با انتقاد از «موضع گیری ضعیف مسئولین کشور و به ویژه روسای قوا» تاکید کرد: از دستگاه قضا و رییس آن به عنوان قاضی القضات انتظار می رفت و می رود که در مقابل این خصومت، کینه توزی و رفتار حیوانی که توسط کشیش های مسیحی موضع گیری جدی داشته باشد.

رجبی ادامه داد: قوه قضاییه نیز بایستی مانند برخورد برخی از کشورها و حتی خود آمریکا که بوسیله قوانین داخلی، مخالفینشان را مجرم اعلام می کند، عوامل این فاجعه را مجرم و قابل تعقیب اعلام می کرد و خود دولت آمریکا را نیز مسئول می شناخت.

رجبی با انتقاد از نوع موضع گیری و واکنش دولت در این زمینه تصریح کرد: از دولت جمهوری اسلامی که متاسفانه واکنشی نشان نداد انتظار بود که با حداقل های مسایل دیپلماتیک رفتار کرده و من از رییس جمهور انتظار دارم در مورد سفری که در آینده به نیویورک خواهد داشت تامل کرده و حتی به نشانه اعتراض به این مسئله سفر خود را  لغو نماید و اگر هم این مسئله به مصلحت نیست باید حتما در سازمان ملل این فاجعه عظیم را با الفاظی روشن محکوم کرده و مسببان آن را دولت آمریکا و صهیونیزم جهانی معرفی کند.

وی افزود: راهکارهای دیگر هم این است که روابط خود را با دولت هایی که در این مسئله دخیل بوده و یا در مورد آن واکنشی نشان ندادند را کاهش دهد.ما با اتحادیه اروپا و دولت آمریکا بر سر مسایل هسته ای درگیر شدیم آیا ارزش قرآن از مسایل هسته ای کمتر است؟ 

وی با اشاره به تعطیلی تابستانی مجلس و موضع گیری نمایندگان گفت: نمی دانم نمایندگان مجلس فکر می کنند این مسئله در خاطره مردم نمی ماند؟ در چنین شرایطی برای تعطیلات تابستانی و یا سرکشی به حوزه های انتخابیه مجلس تعطیل است اما اینگونه خودشان را از هر گونه موضع گیری نمی توانند مبرا بدانند.

مشروح این گفت و گو را روز چهارشنبه در خبرآنلاین بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 92585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۳
    0 0
    با فاطمه رجبی کاملا موافقم .اگه قرآن نمی بود زندگی روی زمین معنی نداشت.
  • بدون نام IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۴
    0 0
    انگار ارزش قرآن از عكس امام و مساله فلسطين و مروه شربيني كمتر است. فقط به ياد بياوريد فتواي امام درباره سلمان رشدي را!‌كدام مصلحت انديشي ؟ كدام سياست ؟ به كجا مي رويم ؟ جا داشت عزاي عمومي اعلام مي شد...
  • gffd IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۵
    0 0
    هرچی به نفع شماست همان راتایید میکنیدسعی کنیدبیطرف باشید
  • بدون نام IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۵
    0 0
    نظر من با موفقیت ثبت شد و پس از رد در بخش نظرات قرار نخواهد گرفت