دیپلمات های غربی در ترکیه با ادعای اینکه ایران یکی از حامیان اصلی ماموریت کاروان آزادی غزه بوده ، از گرم تر شدن روابط ترکیه و ایران و دور شدن این کشور از اسراییل و آمریکا ابراز نگرانی کرده اند.

به گزارش عصر ایران، روزنامه دیلی تلگراف بریتانیایی به نقل از منابع دیپلماتیک غربی در ترکیه  که نامی از آنها نبرده مدعی شده است که محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران برای پیروزی حزب اسلامگرای عدالت و توسعه در انتخابات سراسری سال آینده مبلغ 25 میلیون دلار کمک مالی می کند.

این روزنامه که به حزب محافظه کار انگلیس گرایش دارد ، در مطلبی بدون ذکر منابع مذکور غربی ، مدعی شده است که محمود احمدی نژاد موافقت کرده تا  12 میلیون میلیون دلار به اردوغان کمک کند و قرار بر این شده 13 میلیون دیگر تا پایان سال جاری میلادی در اختیار اردوغان و حزب اسلامگرای عدالت و توسعه برای هزینه های انتخاباتی قرار گیرد .

بر اساس این ادعا که دولت ترکیه آن را رد کرده ، این پول قرار است صرف تضمین پیروزی مجدد ( برای سومین بار متوالی ) رجب طیب اردوغان در انتخابات ژوئیه سال آتی شود .

یک دیپلمات غربی که نامی از او به میان نیامده به دیلی تلگراف گفته است : " توافق بین حزب عدالت و توسعه و ایران بسیار خطرناک است . این موضوع شک و تردیدهای افکار عمومی ترکیه را درباره روابط عمیق دولتشان با کشورهای اسلامی را افزایش می دهد .

همچنین دیپلمات های غربی در ترکیه با ادعای اینکه ایران یکی از حامیان اصلی ماموریت کاروان آزادی غزه و کمک مالی به موسسات ترک مشارکت کننده در این طرح بوده ، از گرم تر شدن روابط ترکیه و ایران و دور شدن این کشور از اسراییل و آمریکا ابراز نگرانی کرده اند .

لازم به ذکر است که حزب اسلامگرای عدالت و توسعه و دولت اردوغان در رفراندوم یکشنبه هفته جاری برای اصلاح قانون اساسی با کسب بیش از 58 درصد از آرای مردم ترکیه ، توانستند برای ششمین بار در 8 سال گذشته پیروز انتخابات شوند .

اصلاحات تصویب شده در جهت کاستن از اختیار و اقتدار ارتش و دستگاه قضایی است و مخالفان لاییک دولت اردوغان در ترکیه ، وی را متهم کرده اند که با تضعیف ارتش و دستگاه قضا سعی دارد در این کشور یک دولت اسلامی برپا کند .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 92771

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۴
    0 0
    اسلام پيروز است ان شاءلله