وزارت راه و ترابری در ماههای اخیر از نبود رویکرد انتخاباتی در پروژه‌های خود یاد می‌کند.

سمیه فتحی: وزارت راه و ترابری در ماههای اخیر از نبود رویکرد انتخاباتی در پروژه‌های خود یاد می‌کند که به زعم بسیاری از کارشناسان پروژه‌های در حال افتتاح طی ماههای اخیر و حتی در یکسال گذشته به صورت نیم‌بند افتتاح شده است تا تنها افتخار قیچی کردن روبان به نام دولت نهم و نه ملت ایران ثبت شود. در چنین شرایطی صبح روز گذشته در حالی باند شمالی آزادراه تهران- پردیس با حضور وزیر راه وترابری افتتاح شد که دوتن از نمایندگان مجلس در اقدامی به سابقه در حوزه حمل ونقل قبل از استاندار تهران در مقام سخنران مراسم افتتاحیه به تعریف و تمجید از دولت نهم و عملکرد وزیر راه وترابری پرداختند. فارغ از این موضوع که این پروژه نیز همچون راه‌آهن اصفهان - شیراز، میانگذر پل دریاچه ارومیه و. . . نیمه تمام افتتاح می‌شود.[تداوم افتتاح پروژه‌ ناقص در وزارت راه؛ این بار آزاد راه تهران - پردیس]

بی‌توجهی دولتمردان به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر عدم استفاده از امکانات و فرصت‌های دولتی برای تبلیغات کاندیدهای ریاست جمهوری نکته‌ای بسیار تأسف‌برانگیز بود که باعث شد جملات انتخاباتی دو تن از نمایندگان مجلس اصولگرا از تهران و دماوند در بدو جلسه و در ادامه استاندار و وزیر راه وترابری مراسم افتتاحیه را به میتینگ انتخاباتی وزارتخانه راه وترابری دولت نهم تبدیل کند. مصداق این موضوع گفته صریح وزیر راه و ترابری در جواب به مصاحبه‌های وزیر اسبق راه وترابری و سخنان رامین نماینده مردم دماوند در مصادره به رأی افتتاح آزادراه یا بهتر بگوییم جاده پردیس - تهران به عنوان پول نفت بر سر سفره‌های مردم است. در نهایت با وجود افتتاح نمادین این آزاد‌راه هیچ خودرویی از این جاده عبور نکرد.

به گزارش خبرنگار روزنامه خبر، وزیر راه و ترابری در واکنش به گفت وگوهای اخیر احمد خرم وزیر راه و ترابری دولت اصلاحات که این روزها در خصوص سفیدنمایی‌ها دولت نهم و سیاه‌نمایی‌های ناظران عملکرد این دولت به وی‍‍ژه در بخش راه وترابری سخن گفته است، در مراسم افتتاح باند شمالی آزاد‌راه تهران- پردیس اظهار کرد: یک نفر که قبلاً وزیر هم بوده این روزها حرفهای عجیب‌ و غریبی می‌زند و به وزارت راه وترابری بند کرده است. این آقا که تا پیش از این زنده نبود و دو سه ماهی است که در نزدیکی روزهای انتخابات زنده شده‌اند ما را به سفیدنمایی سیاهی‌ها متهم می‌کنند. بنده جوابی به ایشان نداده‌ام اما می‌خواهم تنها یک جمله بگویم و از ایشان می‌پرسم آزادراه تهران ـ‌ شمال را چرا راه نینداختید؟

وی افزود: این آقا در سه یا چهار سالی که وزیر بود باید پاسخ دهد چرا با وجود داشتن زمان، آزادراه تهران ـ‌ شمال باز نشد و تنها هشت درصد پیشرفت فیزیکی داشت؟ چرا حرفهای حرفه‌ای را با سیاست قاطی می‌کنند؟ از خداوند می‌خواهم همه ما را به راه راست هدایت کنند.

حمید بهبهانی در پاسخ به اینکه یک پروژه را چند بار افتتاح می‌کنید؟ خطاب به خبرنگاران گفت: ‌این حرف شما نیست. چه کسی این حرف را به شما زده، به کسی که این حرف را زده بگویید هنوز برای در افتادن با بهبهانی کوچک است. وزیر راه و ترابری در باره افتتاح یک باند شمالی آزادراه تهران ـ پردیس هم ‌گفت: این باند به جهت کاهش ترافیک روزهای ارتحال حضرت امام برای مسافرانی که از سمت شمال قصد رسیدن به حرم را دارند به بهره‌برداری می‌رسد. این باند راه برطرف‌کننده ترافیک شهر تهران است و باند بعدی در حین بهره‌برداری از این پروژه افتتاح و ساخته خواهد شد. وزیر راه و ترابری ادامه داد: رابطه پلیس راه و وزارت راه توسط سرهنگ اسماعیلی طی این مدت دوخت و دوز شد و امروز این سرعت عمل را داریم که علاوه بر اینکه ترافیک‌های روزهای تعطیل را برطرف کنیم، بتوانیم پاسخگوی ترافیک هفته آینده برای ارتحال امام باشیم.

بهبهانی گفت: امروز مژده‌ای برای مردم ایران دارم تا ساعات دیگر عازم مشهد هستم تا ضمن پابوسی حضرت امام رضا، قرارداد قطار سریع‌السیر تهران ـ مشهد را به طول 850 کیلومتر و سرعت 520 کیلومتر به صورت BOT به امضا برسانیم. بهبهانی همچنین آزادراه همت ـ کرج را به عنوان پنجمین مسیر متصله تهران به غرب اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در حال تلاش برای تملک زمین این 12 کیلومتر هستیم و تلاش می‌کنیم سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاری در کمربندی بزرگ تهران پیدا کنیم.

وی افزود: یکی از مشکلات ما این است که هیچ راهی را بدون مشارکت بخش خصوصی نمی‌توانیم بسازیم و مشکل بزرگتر این است که باید بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها پیدا کنیم.

بهبهانی افزود: البته چند نفر برای سرمایه‌گذاری پیش ما آمدند ولی رفتند و برنگشتند. صحبت‌ها زیاد است؛ انشاءالله این سرمایه‌گذاری‌ها انجام خواهد شد. بهبهانی با اشاره به زمان تحصیل خود در خارج از کشور گفت: مغز هر جوان ایرانی معادل چهار مغز اروپایی است. دانشجویان آنجا همچون گاو و گوسفند هستند به طوری که برای روشن‌ کردن مطلب واضحی نیز دهانشان همچون غار علی‌صدر بازمی‌ماند.

پول نفت بر سر سفره‌های مردم
شاهرخ رامین نماینده دماوند با حسابی سر انگشتی و محاسبه هزینه تمام شده باند شمالی آزادراه تهران- پردیس به قیمت تمام شده 160 میلیارد تومان هم در این مراسم گفت: اگر قرار بود این مبلغ به عنوان پول نفت بر سر سفره‌ها می‌رفت باید به هر نفر یک میلیون و600 هزار تومان می‌دادیم که حتی این مبلغ به دست کودک خانواده هم می‌رسید و در نهایت خورده و تمام می‌شد اما با ساخت راه‌ها و پروژه‌های اینچنینی این مبالغ نه تنها خورده نشد که تا سالها سود آن نصیب تمام مردم ایران خواهد شد. لاله افتخاری نماینده مردم تهران نیز در این مراسم گفت: اقدامات اخیر دولت بی‌نظیر بوده است و باید انتخابی داشته باشیم که مردم ما را به خاطر خودمان بخواهند نه برای کارهایی که برایشان انجام می‌دهیم.

هزینه 150 میلیارد تومانی آزادراه پردیس- تهران
همچنین در ادامه این مراسم مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه حمل‌ونقل کشور گفت: با توجه به اهمیت حمل‌ونقل در رشد و توسعه کشور و با توجه به رشد ترافیک در محورهای مختلف، محور تهران ـ پردیس در سال 79 در قانون آورده و امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت. محمدرضا برزگر در مراسم افتتاح باند شمالی آزادراه پردیس ـ ‌تهران تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در این طرح به صورت 32 درصد بانک مسکن، 18 درصد شهر پردیس، 20 درصد سازمان توسعه راه و 30 درصد برای وزارت راه بوده است. معاون وزیر راه وترابری افزود: با توجه به اینکه 400 هزار نفر در این منطقه زندگی می‌کنند؛ اگر برای هر 10 نفر یک ماشین را نیز در نظر بگیریم 40 هزار ماشین در طول روز در این منطقه تردد می‌کند که این خود دلیلی برای ساخت این بزرگراه است.
برزگر تصریح کرد: این کنارگذر باز شد و امیدواریم با توجه به حجم ترافیک تابستان بتوانیم از این منطقه برای تردد به سمت شمال کشور استفاده کنیم. وی هزینه اجرای این پروژه را 150 میلیارد تومان عنوان کرد. استاندار تهران هم در مراسم افتتاح باند شمالی آزادراه تهران ـ پردیس با بیان اینکه این تصویر خوبی است که پروژه‌ها همزمان با ساخت به بهره‌برداری می‌رسند، گفت: تهران همچنان نیازمند سرمایه‌گذاری و ایجاد آزادراه‌های جدید است. مرتضی تمدن با اشاره به اینکه بحث ارتباطات و اقتصاد جهانگردی و سیاحتی مورد نیاز مردم ایجاب می‌کند که در مورد تهران اهتمام بیشتری برای سرمایه‌گذاری برای ساخت آزادراه‌ها داشته باشیم. گفت: امیدواریم امسال وزیر راه بزرگراه همت - کرج را افتتاح کنند. همانطور که باند شمالی پردیس ـ‌تهران را افتتاح کرد. البته اتمام باند جنوبی پردیس که امروز شمالی آن افتتاح می‌شود، نیز مورد نظر است. تمدن گفت: برنامه‌ریزی استانداری تهران برای اجرای پروژه‌های جدی‌تری در غرب تهران انجام شده و به‌زودی خبرهای خوبی داریم.

گفتنی است میزان اعتبار پروژه تهران - پردیس نیز با اختلاف آقایان مواجه شد به طوری که در ابتدا از سوی برزگر معاون وزیر راه و ترابری این رقم 150 میلیارد تومان اعلام شد اما نماینده مردم دماوند این اعتبار را 160 میلیارد تومان اعلام کرد اما این رقم از سوی مجری مراسم بنا به اظهار مجریان طرح 92 میلیارد تومان تصحیح شد که در همین زمان این رقم از سوی وزیر راه و ترابری 104 میلیارد تومان اعلام شد و مشخص نشد این پروژه با چه اعتباری انجام شده است. همچنین در حاشیه این مراسم در زمانی که وزیر راه و ترابری پس از افتتاح این آزاد راه قصد حضور در جمع خبرنگاران و پاسخ‌گویی به سؤالات آنان را داشت روابط عمومی وزارت راه از حضور خبرنگارانی که به‌نوعی درپوشش خود از رنگ سبز استفاده کرده بودند در مصاحبه وزیر راه و استاندار تهران جلوگیری کرد به طوری که مرتضی تمدن استاندارد تهران در واکنش به یکی از خبرنگاران که مچ بند سبز به دور دستانش بسته بود خواستار کناره‌گیری و عدم حضور در مقابل دوربین شد.

کد خبر 9329

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام : ح . م PK ۰۳:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۷
    0 0
    متاسفانه هر بار که ما ایشان را در تلویزیون می بینیم در حال دعوا کردن با پیمانکاران می باشد آیا این در شان یک وزیر است ؟!!!

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین