در پنج سال گذشته داخلی‌سازی تندر به 60 درصد رسیده اما همچنان مشکلات تامین وجود دارد.

 

از همان روزهای اولی که رنوپارس متهم شد در تامین حدود 50 درصد از قطعات داخلی تندر90 فعالیت خوبی ندارد نام پنج قطعه‌ساز دولتی به عنوان گلوگاه‌های تولید انبوه قطعه مطرح شد. روش‌های سخت‌گیرانه رنو و استاندارهای که طبق آن رنو معتقد است هر قطعه‌سازی در هر گوشه از جهان که برای آنها قطعه‌ می‌سازد اگر آن را رعایت کند کیفیت یکسانی ارائه خواهد کرد شاید برای قطعه‌سازان ایرانی کمی سخت بود و برای قطعه‌سازان دولتی البته سخت‌تر از آن‌جهت که آنها با تیراژ خوب قطعات دیگری به شرکت‌های مادر می‌دهند و در تلاش برای تولید انبوه قطعه‌ای جدید و سخت برای شرکتی دیگر نبودند. در پنج سال گذشته داخلی‌سازی تندر به 60 درصد رسیده اما همچنان مشکلات تامین وجود دارد. در آخرین اتفاق در شرایطی که قیمت این خودرو در بازارخاکستری به شدت افزایش یافته بود و پارس‌خودرو در تلاش برای کاهش آن افزایش تولید و فروش فوری را در برنامه قرار داد، سپر این خودرو که در مهرکام‌پارس (از زیرمجموعه‌های ایران‌خودرو) تولید می‌شود به مشکل تامین خورد.

 

در چند وقت گذشته ایران‌خودروی‌ها در رقابت برای تندر پا به پای پارس‌خودرو حرکت کرده‌اند و شاید برای جلوگیری از سوءتفاهماتی که ممکن است از نایاب شدن سپر در خط تولید پارس‌خودرو بوجود آید و آنها متهم به بداخلاقی در رقابت شوند بسیار زود این مشکل حل شده اما نگاهی به سابقه چند سال گذشته مهرکام پارس که با بیش از 4 هزار پرسنل همیشه در مسیر تامین قطعات تندر مشکل داشته نشان می‌دهد این قطعه‌ساز دولتی آن‌قدرها در این پروژه همراه نیست.

 

رنوپارس نیز که بارها بابت عدم تامین به‌موقع قطعات تندر با تندترین انتقادات مواجه شده فعلا در مسیر تعامل و شاید تحمل است تا روزی دیگر که مشکلی جدید بوجود آید.

کد خبر 93388

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین