۰ نفر
۲۸ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۵:۴۲

اتحادیه عرب بر ضرورت پیوستن رژیم صهیونیستی به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای تاکید کرد

اتحادیه عرب بر ضرورت پیوستن رژیم صهیونیستی به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای تاکید کرد و تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش این نوع سلاح‌ها در خاورمیانه بدون در نظر گرفتن اسراییل را امری غیرقابل قبول دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری کویت، قرار است هیاتی از اتحادیه عرب امروز (یکشنبه) برای شرکت در اجلاس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که فردا در وین آغاز می‌شود و پنج روز به طول می‌انجامد، راهی اتریش شود.

وائل الاسد، رئیس هیات اعزامی اتحادیه عرب و مدیر اداره روابط چندجانبه این اتحادیه، اظهار داشت: گروه عربی طی نشست آژانس دو بند ارائه خواهد کرد. بند اول به پیش نویسی در خصوص توانمندی‌های هسته‌ای اسراییل مربوط است و بند دوم پیش نویسی است که مصر آن را ارائه می‌کند و کشورهای عربی نیز از آن حمایت می‌کنند.

وی افزود که این پیش‌نویس درباره اجرای تضمین‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خاورمیانه است.

الاسد تاکید کرد: تلاش برای جلوگیری از گسترش سلاح هسته‌ای در منطقه بدون در نظر گرفتن اسراییل امری غیر قابل قبول است و ما خواستار پیوستن آن به معاهده منع گسترش سلاح هسته‌ای می‌باشیم.

وی افزود: با توجه به آنکه آمریکا و گروه کشورهای غربی با تمام توان برای حمایت از اسراییل در برابر فشارهای بین‌المللی جهت پیوستن آن به این معاهده تلاش می‌کنند، جای خوش‌بینی وجود ندارد.

وی در عین حال تاکید کرد: این امر مانع تلاش‌های ما در عرصه بین‌المللی از طریق همه سازمان‌ها برای طرح مساله توانمندی‌های هسته‌ای اسراییل و ضرورت پیوستن آن به این معاهده و قرار گرفتن تاسیسات هسته‌ای‌اش در نظام تضمین‌های فراگیر نمی‌شود.

الاسد خاطر نشان کرد: اقدامات عربی در عرصه بین‌المللی در چارچوب قانونی و سیاسی ادامه دارد. ما این تلاش‌ها را ارزیابی می‌کنیم تا ببینیم به کجا می‌رسد.

وی افزود: اتحادیه عرب با گروه‌های جغرافیایی و سیاسی هماهنگ شده و گروه عربی در وین نیز اقداماتی انجام داده است ولی نسبت به این که برخی کشورهای کوچک تسلیم فشارها شوند و مواضع خود را تغییر دهند نگرانی‌هایی وجود دارد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 93593

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =