به گزارش شبکه خبر، فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدای تهران اعلام کرد: عملیات کربلای یک، در استان‌های تهران و البرز بازسازی می‌شود.

سردار بهرام حسینی مطلق افزود: به مناسبت هفته دفاع مقدس، 1500 برنامه بزرگ و کوچک اجرا می شود و هر استان مسئولیت بازسازی و مستندسازی یک عملیات را برعهده دارد.

وی افزود: عملیات کربلای 1 در سال 65، از عملیات های بزرگ دفاع مقدس بود که نقش کلیدی در آزادسازی مهران داشت و سپاه سیدالشهدا (ع) و رزمندگان غیور آن نیز در آن بسیار تاثیرگذار بودند.
 
حسینی مطلق گفت: شهر مهران پس از 47 روز اشغال به دست سپاه سیدالشهدا (ع) در سه مرحله آزاد شد.
 
وی افزود: برای اجرای این ماموریت، اسناد مربوط به عملیات جمع آوری و پالایش می شود و به اشکال مختلف همچون نقشه، کتاب و ساخت نمونک در نمایشگاه های مختلف، ارائه خواهد شد.
 
این فرمانده سپاه گفت: لشگر عملیاتی سیدالشهدا (ع) همچنین ، رزمایش میدانی را در منطقه عمومی حصارک کرج، از یکم تا هفتم مهر، اجرا می کند که در آن بخشی از عملیات کربلای یک با انفجارها و کارهای نمایشی اجرا می شود.

سردار حسینی مطلق افزود: در این رزمایش همچنین از فرماندهان ، جانبازان و خانواده شهدای عملیات کربلای یک تجلیل می شود.
 
وی گفت: نخستین بار 31 شهریور امسال در استان البرز شاهد رژه نیروهای مسلح با محوریت لشگر عملیاتی سیدالشهدا (ع) خواهیم بود که در آن 200 گردان از همه شهرستان های تهران حضور خواهند داشت.

سردار حسینی مطلق افزود: در رباط کریم و شهریار نیز رژه نیروهای ارتش انجام خواهد شد.
 
وی گفت: همچنین تجمع بزرگ 40 هزار نفری رزمندگان دفاع مقدس همچون ارتشی، سپاهی، جهادی و پنجم مهر هم همزمان در سراسر کشور در تهران و البرز نیز انجام می پذیرد.
 
حسینی مطلق با اشاره به اینکه امسال تهدیدات دشمنان رنگ دیگری گرفته است، تصریح کرد: تهیه مستندهای تلویزیونی از این عملیات، برگزاری 15 نمایشگاه مربوط با هفته دفاع مقدس، برگزاری شب خاطره، برگزاری یادواره شهدا در حوزه ها و پایگاه های بسیج،
غبار روبی مزار شهدا و حضور فرماندهان در 37 نماز جمعه استان و اجرای تئاتر دفاع مقدس از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است.
 
وی، برگزاری مسابقه های فرهنگی، هنری و ورزشی، همایش سیاسی، نمایشگاه عکس، گلباران مزار شهدا همراه با توزیع کتاب، سرکشی از خانواده های شهدای عملیات کربلای یک، چاپ ویژه نامه شاخص با موضوع عملیات کربلای یک، زنگ دفاع و خاطره گویی و تجلیل از آزادگان را از برنامه های دیگر هفته دفاع مقدس این لشکر در استان البرز و تهران اعلام کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 93883

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =