۰ نفر
۳۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۰

بیش از 200 اثر سیاسی پابلو پیکاسو از روز چهارشنبه در نمایشگاهی در اتریش به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، پیکاسو این آثار را پس از پیوستن به حزب کمونیست فرانسه در سال 1944 کشیده است. این نمایشگاه با نام «پیکاسو: صلح و آزادی» در موزه آلبرتینا شهر وین برگزار می‌شود.

این نقاش و مجسمه‌ساز اسپانیایی در این آثار دوران متشنج بین سال‌های 1944 تا 1973 را البته به سبک و سیاق خاص خودش به تصویر کشیده است (پیکاسو در این سال درگذشت). در این آثار نشانه‌های دیکتاتوری فرانچسکو فرانکو، جنگ الجزایر، ویتنام و کره دیده می‌شود.

کلاوس آلبرشت شرودر، مدیر موزه آلبرتینا درمورد این نمایشگاه گفت:«پیکاسو نسبت به بحران‌های جهان بسیار حساس بود، اما آنها را به عینه به تصویر نمی‌کشید. او این بحران‌ها را به گذشته اسطوره‌ای و افسانه یا قلمرو حیوانات ربط می‌داد.»

برای نمونه «خروس آزادی» که در سال 1944 کشیده شده است نماد پایان اشغال فرانسه توسط آلمان نازی است و «آزار زنان اهل سابین» یادآور بحران موشکی کوبا است. این اثر در سال 1962 کشیده شده است. البته برخی از آثار پیکاسو بدون ابهام پیام سیاسی خود را بیان می‌کنند. تابلو «قتل‌عام در کره» کشیده شده در سال 1951 نمونه‌ای از این آثار است.

پیکاسو طرفدار دوآتشه صلح بود. نقشمایه اصلی آثار این هنرمند نیز «کبوتر» است که بعدا به نماد جهانی صلح تبدیل شد. در این نمایشگاه آثار مختلفی با موضوع کبوتر به نمایش درمی‌آید که نشانه تاثیر پیکاسو بر جامعه است.

این نمایشگاه با همکاری موزه تیت در لیورپول انگلیس برگزار شده است و تا 16 ژانویه پذیرای بازدیدکنندگان است.

خبرگزاری‌فرانسه / 21 سپتامبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 94535

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =