سفر محمود احمدی نژاد رییس جمهور کشورمان به نیویورک و نطق در مجمع عمومی سازمان ملل با واکنش های مثبت و منفی در داخل و خارج روبرو شده است.

یاسرفاتحی: صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران است که نسبت به این سفر و اظهارات رییس جمهور نظر مثبت ندارد. 

صادق زیبا کلام در گفت و گو با خبرآنلاین درباره دستاوردهای سفرهای رییس جمهور به نیویورک ابراز عقیده کرد: اگر ملاک ما منافع ملی کشورمان باشد تردیدهای جدی دارم که این چند سفر به سود و نفع منافع ملی جمهوری اسلامی ایران باشد. بالعکس معتقدم که اتفاقا سفرهای ایشان و مطالبی که در صحن علنی سازمان ملل مطرح کردند به هیچ وجه به خیر و صلاح و نفع کشور مان نبود.

وی در خصوص دلیل نظرش توضیح داد: مقعتقدم مطالبی که ایشان در اجلاس نیویورک مطرح می کنند باعث کدورت و دلخوری و رنجش رهبران کشورهای دیگر می شود؛ همچنان که در گذشته شاهد بودیم و این بار نیز این اتفاق افتاد. 

این استاد علوم سیاسی افزود: البته آقای احمدی نژاد و مشاورین شان به ایرادی که من مطرح می کنم همواره این گونه پاسخ می دهند که درست است رهبران کشورها با ما مخالف و از حرف های ما استقبال نمی کنند ولی ملت ها از حرف های ما استقبال می کنند. ولی معتقدم که این جا یک خلط مبحث مهمی صورت می گیرد. اینکه ما بگوییم ملت ها طرفدار این اظهارات هستند ولی رهبران کشورها نیستند یک تضاد به وجود می آید. چون در کشورهای غربی و بسیاری از کشورهای دمکراتیک غیر غربی مانند ترکیه، ژاپن و هند رهبران کشورها منتخب مردم شان هستند و ظرف پنج سال گذشته هیچ گاه ندیدیم مردم آن کشورها به رهبران شان اعتراض کنند که چرا حین سخنرانی آقای احمدی نژاد در سازمان ملل، اجلاس را ترک کردید و چرا مقابل پیشنهادات واکنشی نشان ندادید. 

وی افزود: اصلا این گونه مواردی نداشتیم. یعنی نه تنها رهبران کشورها از مطالب آقای احمدی نژاد استقبالی نکردند بلکه مردمان بسیاری از کشورها از اظهارت ایشان استقبالی نمی کنند. البته ما می توانیم بگوییم که مثلا یک میلیون مردم نوار غزه یا دو میلیون مردم کرانه غربی رود اردن از اینکه آقای احمدی نژاد می گویند هولوکاست واقعیت نداشته و تحریف تاریخ است و یا اسراییل باید نابود شود استقبال می کنند ولی باید کلان مسئله را دید.

زیباکلام با بیان  این نظر که «ما شواهد و قراینی برای استقبال مردم کشورهای جهان از صحبت های آقای احمدی نژاد در نیویورک نداریم»، خاطرنشان کرد: باید طوری به مسئله نگاه کرد که در سطح هفت میلیاردی جهان آیا حرف های آقای احمدی نژاد در نیویورک مورد استقبال مردمی که به مسایل سیاسی و جریانات روز اشراف دارند قرار می گیرد یا خیر؟

وی با اشاره به مشاورین احمدی نژاد و اینکه ممکن است برخی از مشاورین وی سال ها در آمریکا زندگی کرده باشند، افزود: مشاورین آقای احمدی نژاد باید دو کار اساسی بکنند. یکی اینکه بازتاب و بازخورد مطالبی که ایشان در صحن علنی سازمان ملل مطرح می کند را در سطح دنیا بررسی کنند. به هر حال کمپانی و شرکت هایی هستند که این کار را انجام می دهند و قطعا کار دشواری نیست.

زیباکلام تصریح کرد: اگر به این نتیجه رسیدند که مردم بسیاری از کشورهای از حرف های ایشان استقبال کردند به طبع به این روند ادامه دهند. حتی اگر این حرف ها درست نباشد همچنان این حرف ها را تکرار و مطرح کنند. 

این استاد دانشگاه گفت: اما اگر متوجه شدند که این حرف ها خیلی به نفع ایران اسلامی نبوده و باعث بالا رفتن جایگاه ایران اسلامی و پیدا شدن دوستان، همراهان و هم پیمانانی برای جمهوری اسلامی نمی شود، در بیان برخی از این مطالب و مشاورینی که ممکن است نطق های ایشان را بنویسند مقداری تجدید نظر کرده و دایره مشورت و رایزنی های خود را بیشتر کنند. 

وی با بیان اینکه در این خصوص مجلس شورای اسلامی را به شدت مقصر می دانم، گفت: معتقدم که قطعا نمی بایست مجلس شورای اسلامی از کنار نطق های رییس جمهور بی تفاوت رد شود. این نطق ها مهم و روی منافع و مصالح ملی ما تاثیر زیادی می گذارد. قطعا باید مجلس از رییس جمهور به خاطر نطق هایی که در صحن عمومی سازمان ملل بیان می کند بازخواست کند.

زیباکلام در خصوص ارزیابی اش از کلیات مطالبی که رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح می کند گفت: می توان مطالبی که آقای احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح می کند به دو گروه و دسته تقسیم بندی کرد. یک دسته مطالبی در جهت نفی سرمایه درای یا انتقاد از سرمایه داری و توزیع ناعادلانه ثروت در جهان و یا یک سری نابرابری ها است. که به نظر من این حرف ها جدید نیست و صد و پنجاه سال پیش کارل مارکس مدعی ناعدالتی و نابرابری در نظام سرمایه داری شد. این حرف جدید نیست و بسیاری از رهبران انقلابی و رادیکال جهان نیز به کرار این مطالب را بیان کردند. 

وی ادامه داد: مسئله اساسی بیان این نیست که توزیع ناعادلانه ثروت در جهان حاکم است. چه کسی توزیع را عادلانه می داند؟ ولی سوال اساسی از آقای احمدی نژاد این است که راه حل عملی و واقع بینانه شما برای توزیع عادلانه ثروت چیست؟ اینجاست که دیگر آقای احمدی نژاد نمی تواند کلی گویی کند. چون آن فرمول و راه حل باید در جمهوری اسلامی پیاده شده باشد. 

وی تصریح کرد: هنگامی که ما در جامعه خود نتوانستیم بعد از سی و دو سال عدالت و مساوات را پیاده کنیم و وقتی اقتصاد ما به شدت به فساد و تبعیض آلوده است، دنیا به آقای احمدی نژاد می گویند شما که این فرمول و راه حل را ارایه دادید، چرا این راه حل را در مملکت خود پیاده نکردید؟ یا مثلا مطالبی که ایشان در خصوص توزیع قدرت بین کشورها و ناعادلانه بودن شان مطرح می کند و حرف کاملا درستی است ولی مائو تسه‌تونگ حدود چهل سال پیش از آقای احمدی نژاد مطرح کرد که بر شورای امنیت قانون توحش حاکم است. 

وی همچنین گفت: در اینجا چه از آقای احمدی نژاد و چه از مائو تسه تونگ این سوال مطرح می شود که راه حل شما برای اینکه شورای امنیت و نهاد سازمان ملل عادلانه و بهتر اداره شود چیست؟ ما نمی توانیم بگوییم روسیه یا چین که یک میلیارد و اندی جمعیت دارد یا فرانسه و انگلستان یک رای داشته باشند و گینه بیسائو هم یک رای داشته باشد. این مسئله محقق نمی شود و حتی خود آقای احمدی نژاد نیز این مسئله را قبول ندارد. 

زیباکلام خاطرنشان کرد: فرمول و راه حل هایی برای حل این مشکل بیان شده است که مثلا بزیل، هند و ...نیز به شورای امینت بپیوندد که راه حل های عملی است و جهان به آن گوش داده و برای آن ارزش قایل می شوند. 

وی در خصوص دسته دوم مسایل و مطالبی که آقای احمدی نژد در سازمان ملل مطرح کرد گفت: در این سفر گفتند که یازده سپتامبر کار خود آمریکایی ها بوده و گروه های رادیکال و اسلام گرایی تندرو در آن نقش نداشتند. قبول داریم که ممکن است در خود آمریکا نیز حدود ده درصد، کمتر یا بیشتر به این اعتقاد داشته باشند که حادثه یازده سپتامبر را کار افرادی داخل حاکمیت آمریکا بدانند ولی 21 مقصر و متهم اصلی یازده سپتامبر معرفی و محاکمه شدند و القاعده به عنوان یک طرز فکر و جریان فکری و کارهایی که کرده است مشخص است و این که ما پیشنهاد دهیم کمیته ای روی این حادثه کار کنند به نظر من مسخره کردم حکومت آمریکا و انکار بسیاری از بدیهیات و مسلمات است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 95196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 49
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    0 1
    تحلیل کاملا منطقی و بجایی بود براستی احمدی نزاد چرا از امثال زیباکلام استفاده نمی کند .
  • بدون نام IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    1 0
    تاکشورها کدام باشند ومردمشانچه تفکراتی داشته باشند ؟اگر مراد اقای زیباکلام امریکا وجهار پنج کشور دنباله رو انهاست که وای بحال دانشجویان تحت تدریس ایشان .ولی توصیه میکنم استاد تظاهرات مردمی ممالک کشورهارا در مخالفت با استکبار مشاهده نموده وبدون بغض قضاوت نمایند .ضمن اینکه بخاک وخون کشیدن اعتراضات مردم علیه حکومتهای به اصطلاح دموکراسی راهم تحلیل نموده یکجانبه نظر ندهند.
  • بدون نام IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    0 1
    درود خدا بر تو انسان آزاده و ممنون از خبر آنلاین
  • mt IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    0 1
    خیلی عالی بود
  • بدون نام IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    0 1
    واقعا وقت یک هفته رییس جمهور اگه صرف این میشد که 10 تا جوون بیکار شاغل بشن نفعش بیشتر بور.
  • بدون نام IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    0 1
    درور بر تو ای زیباکلام!
  • بابک IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    0 0
    بنظرمیرسد که اقای زیباکلام که استدلال منطتقی مطرح کردن امادگی بازنشستگی زودهنگام را داشته باشند.
  • هادی IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    0 0
    جواب سوالتون کاملا معلومه جناب بدون نام!چون ایشون نمی تونه نظری مخالف با نظر خودش رو ببینه!!!!!
  • بدون نام IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    0 0
    تحليل كا ملا منطقي ومبتني بر واقعيات است
  • بدون نام IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    0 1
    من از مباحثی که آقای زیباکلام مطرح میکنن خیلی لذت میبرم و بنطرم اگر دیدگاه افراطی رو بزاریم کنار واقعا در بیشتر موراد درست میگند ولی ای کاش میومدیم واقعا یه نظرسنجی میکردیم تا امثال آقای احمدی نژاد از چاپلوسی اطرافیان و دیدکاه مردم آگاه بشند
  • بدون نام IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    1 0
    باور بفرمائید مردم اکثر نقاط دنیا هم با این سخنان مشکل دانرد چرا خودمان را به خواب زده ایم؟
  • محمد IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    0 2
    افرادی مثل زیباکلام نه میدونن اسلام چیه نه میدونن هدفش چیه! بنده خدا اگه قرار باشه اینجوری فکر کنیم که اسممون جمهوری اسلامی نیست. خوششون نیومد؟ به درک! مهم اینه حرف حق زده بشه. افرادی مثل اقای زیباکلام که از ترس اینکه فلانی بدش بیاد از صحبتهای ما میگه نباید چیزی بگیم دقیقا مقابل خط رهبری هستند. اگه ما پیرو خط رهبریم باید مطابق نظر ایشون رفتار کنیم. و نظر ایشون روی سیاست خارجه اقای احمدی نژاد مثبت مثبت هست.
  • بدون نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    0 1
    آقای زیبا کلام تکرار کلام حق آن را باطل نمی کند.برای تحقیر دیگران ازسفسطه استفاده نکنید!
  • محسن IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    0 0
    خدمت جناب آقای ریبا کلام وکلیه کسانی که چنین نظرات رادارند بنده آقای احمدی نؤاد را نسبی قبول دارم همانطور آقی خاتمی را ولی این نکته را باید بدانیم که هشت سال تمام زمان آقای خاتمی به هر سازغرب رقصیدیم در افغانستان وعراق همکاری های اولیه داشتیم و... وشهید آبراهام لینکن را درهمردیف با همت وباکری کردیم وآخر هم دستمزدمان قرار گرفتن در لیست شرارت شدیم نه عزیزم شتر سواری دولا دولا نمیشه
  • بدون نام IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    0 0
    صحبت هاي منطقي بود. بايد با آشنايي به وضعيت حقوق بين املل حرف زد و الا تكرار اين حرف اه دردي را دوا نمي كند.احمدي نژاد بهتر است نطق هاي مبتني بر ديپلماسي بين المللي داشته باشد. با تشكر
  • relax IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    0 0
    آقای زیبا کلام شما اگر می خواستی کاری کنی زمان خاتمی باید میکردی
  • بدون نام IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    0 0
    حامیان اسراییل تمام قد از آنها حمایت می کنند یک سخنرانی در حمایت مردم مظلوم فلسطین کاری حداقلی است که باعث روشنگری در فضای رسانه ای یک سویه غرب است. استقبال جهانی از مکتب مارکس و مائو در دنیا به خاطر ظاهر ظلم ستیزانه آن بود استقبال مردمی از مسئولان ما در غالب کشورها به خاطر ظلم ستیزی ماست. برداشتن حق وتو و چینش ناعادلانه شورای امنیت پیشنهادهای واضحی است که انسانیت و عدالت بداهتا آن را تایید می کند.
  • بدون نام IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    0 0
    تریبون زیباکلام شده اید؟
  • shabakeh 54 IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    0 0
    این ایراد ها را امریکاییها باید بگیرند نه اقای زیبا کلام مکر اینکه...
  • حمید IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    0 0
    ما که نفهمیدیم زیبا کلام نگران آمریکاست یا ایران
  • مسعود IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    0 0
    ایا اگر اقای احمدی نژادهم مثل بقیه سران سر سپرده بروند در مدح غرب و سیاستهای استعماریشان صحبت کنند اقای زیبا کلام ازشان راضی می شوند. اولا اینکه صحبتهای اقای احمدی نزاد خیلی بیشتر اثر دارد و داشته و ثانیا اگر جمهوری اسلامی نتوانسته به اهداف ارمانی خود برسد علت دارد و ان دشمنی کل دنیا با این نظام است و تو طئه های همیشگی انها. و ما تا حالا هم خیلی خوب مقاومت کردهایم بهتر است اقای زیبا کلام واقع بیننانه تر و با بصیرت تر حرف بزنند. اینها همان حرفهای غربیها و دشمنان نظام است.
  • بدون نام IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    0 0
    به نظر من او از اینگونه مطالب فقط به صورت موج برای سواری استفاده کرده و می کند. او اعتقادی به منافع ملی ندارد.
  • Amir Sadra IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    0 0
    خوب و منطقی بود.
  • بدون نام IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    0 0
    صحبتهاشون جالب و منطقیه و به نکته ای اشاره کردن که شدیدا نیازمند توجهه، بشخصه یه گوشه ای از بازتاب حرفاشونو تو جایی مثل یاهو نیوز دیدم. " حتی اگر این حرف ها درست نباشد همچنان این حرف ها را تکرار و مطرح کنند." البته فکر کنم اینجا منظورشون این بوده که ببینن اگه حرفاشون درسته و جهان ظرفیت شنیدن و تاثیر مثبت گرفتن ازش رو داره این حرفها رو تکرار کنند. ما که نباید حقیقت رو بخاطر منافعمون زیر پا بزاریم...
  • سيد IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    0 1
    آقاي زيباكلام نظرتان راجلوآينه بزاريدتالذتش راببريد،آقاي روشنفكرغرب زده.
  • شیعه علوی IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    0 0
    نقد دکتر زیبا کلام کاملا علمی و عقلی است و واقعا برازنده نام ایشان یعنی زیبا کلام است .دلیل استفاده نکردن از امثال ایشان در نهاد حاکمیت نیز کاملا واضح است (
  • امین IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    0 0
    ممنون از خبرآنلاین به خاطر سخنان زیبای استاد زیباکلام
  • بدون نام IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    0 0
    آقای زیبا کلام یک روشنفکر غربزده است.از حرفهاشونم امروز در bbc فارسی خوب استفاده شد
  • ممل DE ۲۰:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    0 0
    تحلیل زیبا کلم در حد یک آدم کوچه و بازاری نادان است نه در حد دکتر. واقعا آی کیوی سیاسیت در حد صفره.
  • افشین IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    0 0
    تحلیل آقای زیبا کلام تحلیل خوبی بود ولی باید بگویم آقای احمدی نژاد ازعواقب صحبتهای خود کاملا آگاهی داشته واین مطالب رابرای خاموش کردن انتقادات داخلی وتوجیه سفر یک هفته ای به آمریکا بیان کردنند ونتیجه هم گرفتند نمونه آن صحبتهای آقایان مطهری وتوکلی وبقیه که در روزهای آینده واکنش نشان خواهند داد .ولی آقای احمدی نژاد باید بدانند بهای سنگینی را بابت این صحبتها ملت ایران درآینده بایستی بپردازد
  • علی از اصفهان IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    0 0
    طرفداران آقای احمدی نژاد به خود حق می دهند مخالفان را غربزده یا نادان بخوانند
  • بدون نام IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    0 0
    حرفهای آقای زیباکلام را اگر در کسوت استاد دانشگاه و بر سیاق بهره گیری از کرسی آزاد اندیشی بگیریم بهتر است
  • بدون نام IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    0 0
    بابا توی ترکیه ، توی اندونزی، توی همین کشورهای مسلمان هم جدیدا به گردشگرهای ما توهین می کنند. می گن شما دستپاچه و عجول و بی فرهنگید. آقا حرف اینه "به اندازه بود باید نمود خجالت نبرد آنکه ننمود و بود" حالا ما نمیگیم حرف نزنه کسی ولی به حد و اندازش. یه جوری که اثر بذاره، به نظر من روش احمدی نژاد در سخنرانی هاش به هیچ وجه فرهنگی نیست و اثر عکس هم میده
  • ARSH IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    0 0
    به نظر من بهتر بود اقای زیبا کلام فقط یک طرف قضیه رو نگاه نمیکرد. اینکه فقط کار یک نفر رو نفی کنی کار جالبی نیست ، نکات مثبتی هم داره که باید اونها رو دید.
  • بدون نام IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    0 0
    به دور از انصاف است اكر به اقاي زيباكلام به خاطر اين بخث منطقي توهين كنيم.
  • اکبر IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۴
    0 0
    با نگاهی بی طرفانه, منطقی و به دور از هر تعصب و گرایش سیاسی به سخنان آقای زیباکلام جدا تاسف انگیز و باورنکردنی است که تحلیل یک استاد(علوم سیاسی)دانشگاه تهران! تا این اندازه آبکی, سطحی نگر و عوامانه باشد.و تاسف آورتر آنکه عده ای ازخوانندگان نیز با نگاهی احساسی و یا جناحی به به گوی اینگونه مطالب بی مغز وسبک هستند چه زیبا کلام آن را گفته باشد چه فرد دیگری!!!در شرایط فعلی جهانی چگونه می توان منکر تاثیر فراوان سخنان رییس جمهور در مقابله با تهاجمات آمریکا شد؟
  • قاسم IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۴
    0 0
    فکر کنم رفتن پشت تریبون سازمان ملل و چند تا تعریف و تمجید ودم از صلح زدن و گفتگو با خوش و بش را که همه میتوانند انجام دهند ولی زیباترین چیز حرف حقی است در مقابل سلطانی جائر ، البته گفته ی آقای زیبا کلام چیز عجیبی نیست ولی کاش ایشان با توجه به اوضاع امنیت و اقتصاد جهانی نمونه ای از صحبتی که بدرد رفع ظلم وتبعییض بخورد را می آورد تا ما هم یاد میگرفتیم کدام کلمه حق هم میتواند دل ملتها و هم دولتها را شاد کند.
  • am IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۴
    0 0
    به گفته جان بلتون 159 کشور پای صحبتهای اقای احمدی نژاد نشسته بودند- بنا به اخرین نظر سنجی در امریکا 86 درصد مردم امریکا باور ندارند که 11 سپتامر کار خارجیها باشد. اینها امارهایی است که خودشون دادند . اقای احمدی نژاد اتفاقا راهکار خوبو عملی دادند که: حق وتو حذف شود- سازمان ملل و اژانس مستقل باشند- گروهی برای تحقییق 11 سپتامر تشکیل گردد- انرژی اتمی برای همه ولی بمب هسته ای برای هیچ کس . زیباترین و همه گیر ترین صحبتهایی که تا کنون در سازمان ملل زده شده همین صحبتهای اقای احمدی نژاد بوده
  • بدون نام IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۴
    0 0
    بسیار مطلب گیرا و روشنی بود و از این تحلیل ایشان سپاسگزارم
  • بدون نام IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۴
    0 0
    مسئله این جا است که آقای احمدی نژاداز سازمان ملل به عنوان کرسی تبلیغاتی و پروپاگاندای سیاسی استفاده می کندحالی که این کرسی مخصوص ارایه ی راه حل آن هم راه حلی جهانی همه گیر و باورپذیر مبتنی بر اصول پذیرفته شده ی جهانی است ما نمی توانیم بر خلاف قواعد و منشور ارایه شده الگو بتراشیم و بخواهیم که دیگران در مورد آن نظر موافق دهند مطمئنا دیر یا زود این مقاومت تبدیل به مبارزه و مقابله خواهد شد و این در دراز مدت به نفع ملت ایران و جایگاه جهانی وی نخواهد بود نگرانی همین است
  • بدون نام IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۴
    0 0
    حالا كه يك مرد از سرزمين پارس بلند شده و مقابل زورگويان و زياده طلبان ايستاده با اين تحليل ها اجازه تضعيف روحيه ندهيد
  • بدون نام IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۴
    0 0
    در علم ارتباطات می گویند این نه فرستنده ی پیام و نه خود پیام و نه پروسه ی پیام که بازخورد پیام است که مهم است آن هم بازخوردی که هدف فرستنده ی پیام را برآورده سازد. در همین مبنا مثال روشنی از این مسئله این که می گویند گروهی از حامیان بهداشت جهانی به دهکده ایی در هند رفته و فیلمی از مگس و چگونگی انتقال میکروب توسط آن رابه شکل بزرگنمایی شده نمایش داده اند که اهالی بعد از دیدن فیلم اظهار کرده اند جای نگرانی نیست چون که مگس های دهکده ی ما خیلی کوچک تر است و اندازه ی مگس های توی فیلم نیست.
  • کلاته IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۴
    0 0
    تحلیل خوبی بود منتها این حرفها زمانی ارزشمند است که جهان را با وضعیت فعلی بپذیریم یک جهان تک صدایی با ریاست غرب و آمریکا مشکل احمدی نژاد با همین تعاریف جا افتاده است چیزی که به باورمان خورانده اند کشوری کشتار میکند زیر سوال نیست کشوری بخاطر یک محکوم قضایی تحت فشار قرار می گیرد کشوری بمب دارد ایراد نیست کشوری حق ندارد استفاده صلح آمیز کند احمدی نژاد دنیا را به شک می اندازد تا شلید بتواند مسیر بهتری را جستجو کند
  • کارمند IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۴
    0 0
    عزت برای خداست و رسولسش و مومنینین آقای زیبا کلام، شما اگر معنی عزت را بدانی. بیشتر تامل می کردی و معنی اسلام را درک می کردی من برایت متاسفم
  • کارمند IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۴
    0 0
    عزت برای خداست و رسولسش و مومنینین آقای زیبا کلام، شما اگر معنی عزت را بدانی. بیشتر تامل می کردی و معنی اسلام را درک می کردی من برایت متاسفم
  • حميدرضا IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۴
    0 0
    كساني كه نمي توانند افكار و گفتار امثال زيباكلام را هضم كنند واقعا در جمود فكري بالايي قرار دارند. زيباكلام تحليل خودش را در مقام يك استاد بيان كرده حالا هر آدم بي سوادي به خودش اجازه مي ده در مورد حرفهاي ايشان نظر بده
  • احمد IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۴
    0 0
    دکتر زیبا کالم بنده خدا ظاهرا روشن فکر است اگر ما با ایدوئولوژی غربی و سکولاری در نظر بگیریم کاملا درست میگوید چون هر چیزی که به منافع ملی لطمه بزند محکوم هست ولی بنده به جناب زیبا کلام میگویم در این تفکر شما دفاع از مظلوم کجاست ارزش های والای انسانی کجاست شهادت کجاست بله اگر ملی گرایی بخواهیم برخورد کنیم اگر جیرینگی و هر چی که به سودمان باشد در نظر بگیریم آن وقت اسممان را نمیشود گذاشت انسان با تفکر جناب زیبا کلام شهید یعنی انسان ساده لوح وگول خورده که برای هیچی کشته میشود
  • محسن IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۴
    0 0
    امام خمینی : اگر دیدید دشمنان اسلام از شما تعریف کردند بدانید که در کار شما ایرادی وجود دارد هشت سال تسامح وتساحل 8 سال وادادگی آخر هم جایزه ؟ ایران محورت شرارت پس حا لا هشت سال هم تقابل مرگ بر آمریکا شیطان بزرگ
  • Arash US ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
    0 0
    یکی هم که حرف راست میزنه بهش توهین میشه و میگن که غرب زده است حقیقت رو گفت ثروت ایران کجاش عادلانه تقسیم شده؟ یکی میخوره میترکه یکی از گرسنگی میمیره