مدیر تیم های ملی شنا می‌گوید حتی اگر شناگران امکان مدال‌آوری نداشته باشند، باید به بازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو اعزام شوند.

در حالی که رضا حبیبی ناظر کمیته ملی‌المپیک در شنا به یکی از خبرگزاریها گفته هنوز به شکل رسمی شناگران رکوردهای اعلام شده برای بازی‌های آسیایی گوانگ ژو را ثبت نکرده اند غلامحسین  کریمی مدیر تیم های ملی  شنا در این باره می گوید: «شناگران در فشار تمرینی امکان رکوردگیری ندارند. در حال حاضر هم ملی پوشان به خاطر حجم بالای تمرینات نمی توانند رکورد خوبی داشته باشند. البته دو، سه هفته دیگر شناگران در مسابقه های قهرمانی ایران  حاضر می شوند و باید آنجا رکورد هایشان را دید. از طرفی باید رکوردگیری در زمان خاص انجام شود. نه این که هر وقت آقایان خواستند.»

کریمی با این که معتقداست حبیبی هم حرفهای دیروز را تکذیب کرده و حتی اعتقاد دارد آنرا تحریف کرده اند اما به کار دوستش هم ایراد می گیرد: «حبیبی رکورد 800 متر برای شناگران گذاشته بود که جزو آسیایی ها نیست. آن هم به ترتیب سه ماه، چهارماه و 6 ماه. درحالی که رکورد گیری تنها یک بار انجام می‌شود.»

به نظر کریمی رکورد های تعیین شده  مبنای خاصی نداشته است :« کارشناسی  نبود. در هر تورنمنت دو رکورد a وb   تعیین می شود. رکورد a برای بازیهای آسیایی نفر ششم دوحه است که در همه کشورها رعایت می شود اما کمیته ملی المپیک رکوردb را ندید گرفته است. از طرفی رکورد ملی یک کشور را رکورد نمی دانند. در ماده 200 در 4 متر تیمی بچه های ما با رکورد تیم ششم دوحه برابر شدند یعنی 7 دقیقه و 44 ثانیه و 93 صدم ثانیه رفتند اما به ما می گویند که گزارش نشده. در حالی که ناظر باید در تمرینات و مسابقه باشد.»

اعتقاد او بر اعزام تیم به بازیهای آسیایی است:« شاید شناگران مدال نگیرند اما نمی شود فرصت را از آنها گرفت. شاید کار ما ایراد داشته باشد اما هدف پاک است. فکر می کنم شناگران  وقتی بهتر از دوحه کار کنند  بهترین نتیجه را رقم می زنند.» از نظر کریمی، علیرضا رضایی تنها شناگر ایران نیست: «شنای ما تنها به علیرضایی ختم نمی شود. سعید و سهیل آشتیانی وضعیت خوبی دارند. شناگران در دو ماده تیمی که 8 شناگر می خواهد و دوسه ماده انفرادی مشکلی ندارد.» مدیر تیم های ملی شنا یکی دیگر از مشکلات شناگران را حذف مایو می داند: «حبیبی گفته شناگران باید حداقل رکوردهایشان را بزنند. در حالی که مایو مدتهاست طبق قوانین جهانی حذف شده اما بچه های ما با مایو شنا می کنند.» او قبول دارد که نبود کوترو کنار تیم در تهران مشکل اصلی تیمش است اما می‌گوید: «نبود کوترو در تهران که مشکل ساز می شود را قبول دارم اما در اردوی کروواسی او مقطعی  کنار تیم بود. از طرفی اوجاقی هم مربی تیم بود و بالای سر شناگران. البته قرار است بعداز بازیهای آسیایی این مشکل حل شود.»

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 95259

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی US ۱۳:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۴
    0 0
    این همون آقای کریمی نیست که مدت ها توی برنامه رادیو جوان می گفت که شنا نباید به بازی های آسیایی اعزام بشه؟ حالا چی شده که وقتی خودش مدیر تیم ملی شنا شده طرفدار شنا شده؟