محمدرضا خلعتبری

بیشتر از بازی با الهلال نگران بازی با راه آهن است. می گوید تمرکزش را روی این بازی گذاشته است و قبل از اینکه به گل زنی در لیگ قهرمانان آسیا فکر کند تمام سعی اش این است تا دروازه نماینده شهرری را باز کند: «بازی با راه آهن باید هم برای ما سخت باشد. نباید مغرور شویم و چون در لیگ قهرمانان نتیجه گرفته ایم تیم های لیگ برتری را دست کم بگیریم. به همین دلیل فعلا فقط به بازی با راه آهن فکر می کنیم.»

*اما این باعث نمی شود که بازی با الهلال برای شما مهم نباشد یا از همین حالا به این تیم و روز بازی با آنها فکر نکنید؟

واقعا فعلا به الهلال فکر نمی کنم و تمام تمرکزم روی راه آهن است.نمی دانم چرا خیلی ها فکر می کنند ذوب آهن در این بازی از پیش برنده است.اما باید بگویم راه آهنی ها چون در رده بندی لیگ برتر در رده های پایین جدول قرار دارند فقط می آیند تا مقابل ما امتیاز بگیرند.بدون شک می توانم بگویم که بازی مقابل این تیم یکی از سخت ترین بازی ها ذوب آهن در طول فصل خواهد بود.

*اما تیم شما هم این روزها شرایط ایده آلی دارد.آمادگی بازیکنان ذوب آهن برگ برنده شما در هر بازی است.

ولی راه آهنی ها هم انگیزه دارند.چرا این را حساب نمی کنید؟ تیم ما شرایط مناسبی دارد و آن را انکار نمی کنم.اما ما هیچ حریفی را دست کم نمی گیریم.حتی اگر حریفان تیم ضعیفی از لیگ های پایین تر باشد،چون آنها برگ برنده ای به نام انگیزه دارند.

*فلاش بکی به بازی شما با پوهانگ.شما مدافع عنوان قهرمانی را از پیش رو برداشتید.

پیروزی در بازی رفت خیلی به نفع ما تمام شد.به همین دلیل در بازی برگشت زیاد استرس نداشتیم و روان تر از کره ای فوتبال بازی می کردیم.آنها تیم سخت کوش و سرسختی بودند.اگر بازی را دیده باشید 10 بازیکن آنها تا آخرین دقایق بازی می دویدند و برای رسیدن به گل تلاش می کردند.ضمن اینکه بارش باران بازی را برای بازیکنان ما سخت کرده بود.البته من به این آب و هوا عادت دارم اما واقعا کیفیت بازی پایین آمده بود.در هر حال خوشحالم که مدافع عنوان قهرمانی توسط ذوب آهن حذف شد.

*و این گل زنی شما بود که باعث شد تا نماینده ای از ایران در جمع 4 تیم برتر آسیا قرار بگیرد.

در گلی که من زدم همه بازیکنان نقش داشتند.نمی توانم بگویم گل من،باید بگویم گل ما،چون همه اعضای تیم در پیروزی که به وسیله آن گل به دست آمد سهیم هستند.

*سرمربی پوهانگ پس از پایان بازی رفت ادعا کرده بود خلعتبری نمی‌تواند تاثیری در بازی برگشت داشته باشد و او می داند که چطور شما را مهار کند.اما این اتفاق هرگز نیفتاد.

نظر خاصی در این مورد ندارم اما باید بگویم در نیمه اول یکی از بازیکنان پوهانگ سایه به سایه من حرکت می کرد.هر کجا که می رفتم او هم می آمد. به همین خاطر زیاد قدرت مانور نداشتم.اما در نیمه دوم وقتی ابراهیم زاده، مهدی رجب‌زاده به نوک پیکان حمله اضافه کرد من به کنار خط آمدم و قدرت عمل بیشتری پیدا کردم.گلی را هم که زدم به دلیل فضای زیادی بود که برای حرکت داشتم.البته حدادی فر هم پاس زیبایی را برایم ارسال کرد.

*پس فکر می کنی در گوشه ها می توانی عملکرد بهتری داشته باشی؟

درکناره ها فضا برای حرکت زیاد است.اما هر کجا که ابراهیم زاده صلاح بداند بازی می کنم.

*هفته آینده بازی سخت دیگری در راه است.فکر می کنید الهلال هم مثل پوهانگ در اصفهان بازنده باشد؟

نمی خواهم در مورد این بازی زیاد حرف بزنم.چون در حال حاضر وقت این بازی نیست،اما باید بگویم که آنها از بهترین تیم های اعراب هستند که قهرمانی ها زیادی هم دارند.الهلال تیم شناخته شده ای است و ما به خوبی می دانیم که عربها چطور فوتبال بازی می کنند.می خواهم بگویم که شک نکیند ذوب آهن در عربستان،صعود به فینال را جشن خواهد گرفت.

*در بازی اول ذوب آهن میزبان است.فکر می کنید این شرایط بهتر است یا زمانی که بازی برگشت را در خانه برگزار می کنید؟

برای ما که قرار است به فینال لیگ قهرمانان برسیم فرقی نمی کند.اما مطمئنا هر 4 تیمی که توانسته اند به این مرحل از بازی ها برسند حتما چیزی در داشته اند که تا اینجا بالا آمده اند.

*پیش از بازی با پوهانگ افشن قطبی شما را به تیم ملی دعوت کرد.اما پس از آن از این کار پشیمان شد.

ما یک بازی عقب افتاده داریم که مقابل راه‌آهن داریم. بعد از آن بازی رفت و برگشت با الهلال  است و با این فشار بازیها شرایط طوری نبود که بتوانم تیم ملی را همراهی کنم.قطبی هم به همین دلیل از تصمیمش منصرف شد.

*در ابتدای فصل حرف و حدیث های زیادی در خصوص پیوستنت به پرسپولیس شنیده می شد که این اتفاق نیفتاد.فکر می کنی تصمیم درستی گرفتی که در ذوب آهن ماندی؟

من 5 سال در ذوب آهن حضور دارم و مسئولان این تیم زحمات  زیادی برایم کشیده اند.وقتی ابراهیم زاده گفت که در این تیم بمانم تصمیم دیگری نمی توانستم بگیرم.به علاوه هواداران ذوب هم همیشه به من لطف داشته اند و به نظرم تصمیم خوبی گرفتم که در ذوب آهن ماندم.البته باید یک بار دیگر بگویم که من هرگز دایی و کاشانی را دور نزدم و اگر هنوز تفکرات آنها و پرسپولیسی ها این است که من بی معرفتی کرده ام یک بار دیگر از آنها عذر می خواهم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 95607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامین IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۵
    0 0
    ما پرسپولیسی ها هیچ وقت از مردان بی معرفتی مثل خلعتبری و اشوبی و محمدی و ... نه میگذریم و نه میبخشیمشان.