فارس نوشت:

 مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: هیچ‌ یک از سرویس‌های مدارس از مؤلفه‌های استاندارد برخوردار نیست.

  وحید نوروزی در همایش "ترافیک، ایمنی دانش‌آموزان و سرویس‌های مدارس " اظهار داشت: سرویس‌های مدارس باید 54 مؤلفه استاندارد را داشته باشند که 51 مؤلفه آن به ایمنی خودرو مربوط می‌شود و تاکنون خودروهای داخلی موفق به ایجاد این امر نشده‌اند.

وی ادامه داد: مهمترین ایراد 15درصد خودروهایی که عمدتاً به عنوان سرویس مدرسه استفاده می‌شوند، در زمانی که به مراکز معاینه فنی مربوطه مراجعه می‌کنند، نداشتن ترمز استاندارد است که این امر معضلی بزرگ برای خودروهای داخلی محسوب می‌شود.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران‌ افزود: خودروهای داخلی که تاکسی هستند، ایمنی بیشتری نسبت به خودروهای شخصی دارند چرا که تاکسی‌ها در طول سال، طبق مقررات چهار مرتبه در مراکز معاینه فنی حضور می‌یابند که این حداقل حسن آنها نسبت به خودروهای شخصی است و به خانواده‌ها توصیه می‌شود با توجه به این امر، از تاکسی برای سرویس مدارس فرزندان خود استفاده کنند.

نوروزی با اشاره به سرویس مدارس در دیگر کشورها تصریح کرد: در آمریکا 475 هزار اتوبوس مدرسه وجود دارد که سالانه 25 میلیون دانش‌آموز از آنها استفاده می‌کنند

وی بیان کرد: این 475 هزار اتوبوس در سال، پنج میلیارد کیلومتر مسافت را طی می‌کنند؛ اگر این امر در کشور ایران، سالانه اتفاق می‌افتاد فاجعه بزرگی رخ می‌‌داد چرا که سرویس‌های مدارس کشور، ایمنی و مؤلفه‌های استاندارد در آمریکا را ندارد.

 مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران‌ گفت: در کشور آمریکا از هر 130 میلیون کیلومتر، تنها دو دهم نفر کشته می‌شوند؛ این آمار باید برای مسئولان آموزنده باشند.

نوروزی اضافه کرد: 100 درصد مینی‌بوس‌های تهران فرسوده‌اند و مجوز سرویس‌دهی به دانش‌آموزان را ندارند؛ مدارس باید در انتخاب سرویس‌ها دقت بیشتری داشته باشند تا ایمنی دانش‌آموزان به طور کامل حفظ شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 95763

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =