۰ نفر
۱۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۱۱

دانشگاه امیرکبیر تهران دیروز ناظر صحنه‌های جالبی بود؛ درست مثل همه وقایع چندساله اخیر این دانشگاه بزرگ پایتخت.

 هواداران مهدی کروبی در ورودی دانشگاه را شکستند تا او بتواند وارد دانشگاه شده و در جمع دانشجویان سخنرانی کند. طبق برنامه قرار بود کروبی روز چهارشنبه به این دانشگاه برود، اما وی اصرار داشت تا طبق برنامه اعلامی‌اش عمل کندو دیروز به امیرکبیر رفت.

مهدی کروبی نامزد انتخابات ریاست جمهوری دهم صبح دیروز در حالی در دانشگاه امیرکبیر حضور پیدا کرد که مجوزش برای سخنرانی برای روز چهارشنبه بود. وی در مسجد دانشگاه امیرکبیر با اشاره به اینکه نماینده ولی فقیه در این دانشگاه اصرار داشت امروز این برنامه انجام شود گفت: در یک جامعه مدنی و همچنین در فضایی که انقلاب عزیز ما فراهم کرده است، باید تمام مسائل به صورت آزادانه مطرح شود. وی افزود: در دولتی که من تشکیل خواهم داد، از هر گونه انتقادی در خصوص تمام مسائل استقبال خواهد شد.

دبیر کل حزب اعتماد ملی ادامه داد: در دولت من فضایی فراهم خواهد شد تا تمام نظرات به صورت آزادانه مطرح شود و در چنین دولتی زندانی سیاسی نخواهیم داشت. کروبی تصریح کرد: اگر اتفاقی در خارج از حوزه قدرت من نیز روی داد با تمام توان و قدرت خود تلاش می‌کنم تا هر مشکل و گرفتاری را حل کنم.

دبیر کل حزب اعتماد ملی در خصوص بحث دانشجویان زندانی نیز تصریح کرد: من در این زمینه با وزیر اطلاعات صحبت کردم و ان‌شاءالله به زودی آنان نیز آزاد خواهند شد. وی در ادامه گفت که در صورت تصدی در پست ریاست جمهوری، انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها را بر عهده هیأت‌های علمی هر دانشگاه می‌گذارد.

ورود کروبی به دانشگاه امیرکبیر همراه با شکسته شدن در این دانشگاه از سوی هواداران وی بود. این نامزد انتخابات پیش از این برای برخی از دانشجویان بازداشت شده دانشگاه امیرکبیر اقدام به نامه​پراکنی​هایی کرده بود. دانشگاه امیرکبیر اعلام کرده بود کروبی می​تواند روز چهارشنبه در این دانشگاه حضور یابد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 9591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =