ایرنا نوشت:

رییس مرکز تحقیقات عفونی اطفال دانشگاه شهید بهشتی گفت: لوازم التحریر پلاستیکی پنج برابر بیشتر از انواع دیگر لوازم التحریر از جمله لوازم التحریر فلزی و چوبی می تواند بیماریها را منتقل کند. 

'عبدالله کریمی' افزود: لوازم التحریر براثر استفاده مداوم و عوامل محیطی آلوده میشوند و عفونتهای ویروسی دانش آموزان بیمار نیز میتواند از طریق این لوازم به سایر دانش آموزان منتقل شود.

وی اضافه کرد: عفونتهای ویروسی و عفونتهای گوارشی مانند اسهال،شایعترین بیماری هایی است که از طریق لوازم التحریر منتقل میشوند. وی خاطرنشان کرد: هر دانش آموزی باید لوازم التحریرهای خود را داشته باشند و از لوازم التحریر مشترک استفاده نکنند.

رییس مرکز تحقیقات عفونی اطفال دانشگاه شهید بهشتی گفت: حضور نیافتن دانش آموزان در مدرسه هنگام بیماری در صورت تشخیص پزشک، قرار ندادن لوازم التحریر در دهان، خودداری از جویدن ناخن و شست و شوی مرتب دستها با آب و صابون، تاثیر بسزایی در پیشگیری از ابتلا به بیماریها دارد.

کریمی افزود: برای جلوگیری از انتقال بیماریها از طریق لوازم التحریر پلاستیکی لازم است هر از گاهی اینگونه لوازم را با آب و مایع صابون، شست و شو و تمیز کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 96102

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =