رسانه‌های کره شمالی اعلام کردند که به جوانترین فرزند رهبر این کشور سمت‌های بسیار مهمی در حزب حاکم اعطا شده است.

رسانه‌های کره شمالی امروز (چهارشنبه) اعلام کردند که به جوانترین فرزند رهبر این کشور سمت‌های بسیار مهمی در حزب حاکم اعطا شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اعطای این سمت‌های مهم در حزب حاکم کره شمالی به جوانترین فرزند کیم جونگ ایل، رهبر این کشور تایید این موضوع است که کیم جونگ ایل قصد دارد جوانترین فرزند خود را به عنوان جانشینش معرفی کند.

یک روز پس از آنکه کیم جونگ اون، جوانترین فرزند رهبر کره شمالی به عنوان یک ژنرال چهار ستاره منصوب شد، وی هم چنین به عنوان یکی از دو معاون رئیس کمیسیون مرکزی ارتش کره شمالی در حزب حاکم و یک عضو کمیته مرکزی این کمیسیون برگزیده شد.

چوئی جین ووک، یک تحلیلگر برجسته موسسه اتحاد ملی در کره جنوبی گفت: اکنون کیم جونگ اون هر آنچه که نیاز دارد به عنوان رهبر آینده کره شمالی در اختیار دارد.

سمت‌های اعطا شده ارشد به فرزند رهبر کره شمالی در کمیسیون نظامی حزب حاکم باعث می‌شود که وی اختیارات بسیار چشمگیری در مورد چهارمین قوای مسلح جهان (حدود ‌٢/١ میلیون نفر) داشته باشد.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، تحلیلگران تصریح کردند سرعت انتقال قدرت در کره شمالی ممکن است به این دلیل باشد که وضعیت جسمانی رهبر کره شمالی وخیم‌تر از انتظارات است.

کیم جونگ ایل که پیشتر قدرت را از کیم ایل سونگ پدر خود و بنیانگذار کره شمالی به دست گرفت از وضعیت جسمانی بد رنج می‌برد.

جوانترین فرزند رهبر کره شمالی که گفته می‌شود حدود ‌٢٧ سال سن دارد پیش از این هرگز در رسانه‌های این کشور حضور نداشته و حتی عکسی نیز از وی منتشر نشده است.

کرت کمپبل، معاون وزیر خارجه آمریکا نیز در مورد تحولات اخیر در مورد کره شمالی گفت: آمریکا نظاره‌گر اتفاقات اخیر در کره شمالی است و به دنبال جزئیات شخصیت جوانترین فرزند رهبر کره شمالی است.

انتصاب جوانترین فرزند رهبر کره شمالی در سمت‌های جدید پس از کنفرانس یک روزه حزب کارگر (بزرگترین گردهمایی این حزب طی ‌٣٠ سال اخیر) انجام شد.

در این نشست هم چنین کیم کیونگ هویی، تنها خواهر رهبر کره شمالی به عنوان یک عضو برجسته دایره سیاسی این حزب منصوب شد.

گفته می‌شود که خواهر رهبر کره شمالی و همسرش به عنوان حامیان جوانترین فرزند کره شمالی فعالیت خواهند کرد.

جوانترین فرزند رهبر کره شمالی در حالی در این سمت‌های جدید فعالیت می‌کند که کشور کره شمالی هم چنان با چالش‌های مختلف روبروست.

این کشور که تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های دوربرد در اختیار دارد از سوی گروه مذاکرات شش جانبه برای بازگشت به این مذاکرات تحت فشار است. این در حالی است که پیونگ یانگ اخیرا برای بازگشت به مذاکرات ابراز تمایل کرده است.

در کنفرانس یک روزه حزب کارگر کره شمالی کیم جونگ ایل هم چنین به عنوان دبیرکل حزب‌ کارگر بار دیگر منصوب شد و این انتصاب نشان داد که وی قصد ندارد فعلا از قدرت کناره‌گیری کند.

یانگ مو جین، از دانشگاه مطالعات کره شمالی در سئول نیز گفت: کیم جونگ ایل در حال حاضر به نظر سلامت می‌آید اما وی برای انتصاب فرزندش به عنوان جانشین خود به دلیل کهولت سن عجله دارد.

وی به خبرگزاری فرانسه گفت: در این کنفرانس زمینه برای جانشینی جوانترین فرزند رهبر کره شمالی فراهم شد اما کیم جونگ ایل هم چنان با قدرت کشور را در کنترل دارد. انتصاب جوانترین فرزند رهبر کره شمالی در این دو سمت مهم بدین معنی است که کره شمالی هم چنان به سیاست"امور نظامی در راس امور" تمایل دارد چون کیم جونگ اون هم اکنون کنترل قوای مسلح کره شمالی را در اختیار دارد.

اما جوانترین فرزند رهبر کره شمالی به عنوان یک مقام در راس امور تغییرات امور پرسنلی و یا امور سیاسی قرار نگرفته است.

معاون وزیر خارجه آمریکا نیز تصریح کرد که وی قرار است ظرف چند روز آینده به ژاپن و کره جنوبی سفر کند تا تغییرات در کره شمالی را بررسی کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد: سمت‌های جدیدی که به جوانترین فرزند رهبر کره شمالی اعطا شد باعث می‌شود تا زمینه برای انتصاب وی به عنوان رهبر جدید کره شمالی فراهم شود.

اوایل امروز (چهارشنبه) پیونگ یانگ اعلام کرد که کیم جونگ اون در کمیته مرکزی حزب کارگران مشغول فعالیت خواهد شد.

بسیاری از تحلیلگران پیش بینی کردند که رهبر کره شمالی با این اقدام تلاش می‌کند تا بار دیگر در کره شمالی قدرت را به دست خانواده‌اش بسپارد همانگونه که پدرش در قبال وی انجام می‌داد.

پیتر بک، از شورای روابط خارجی مرکز تحقیقاتی در دانشگاه کیو در توکیو گفت: آشکارا این بزرگترین اخباری است که از مرگ کیم ایل سونگ تاکنون در کره شمالی شنیده‌ایم. با این حال گوردون فلیک، مدیر اجرایی بنیاد منسفیلد تصریح کرد که هنوز نمی‌توان به طور قطع در مورد انتقال قدرت در کره شمالی با یقین صحبت کرد.

وی گفت: تا زمانی که کیم جونگ ایل زنده است نمی‌توان به طور دقیق گفت که جوانترین فرزندش جانشین وی خواهد بود. آنچه ما شاهدش هستیم نشانه‌های اولیه از آغاز روند تعیین جانشین برای کیم جونگ ایل است اما باید به خاطر داشته باشیم که کیم جونگ ایل هنوز در قدرت بسر می‌برد.

هوجین تائو، نخست وزیر چین نیز در پیامی به رهبر کره شمالی در مورد برگزاری موفقیت آمیز کنفرانسش تبریک گفت.

چین قوی‌ترین هم پیمان کره شمالی محسوب می‌شود و با دقت نظاره‌گر تحولات اخیر در این کشور است.

برگزاری کنفرانس حزب کارگران در کره شمالی در بحبوحه تنش‌ها در شبه جزیره کره انجام شد.

سئول و واشنگتن پیونگ یانگ را عامل غرق شدن یک کشتی کره جنوبی معرفی کردند اما پیونگ یانگ این موضوع را رد کرده است.

هم چنین بر اساس اعلام وزارت دفاع کره جنوبی امروز نشانه‌هایی از کاهش تنش میان دو کره مشاهده شد به طوری که دو طرف توافق کردند تا اولین مذاکرات در سطح نظامی خود را در دو سال اخیر برگزار کنند.

 

کد خبر 96312

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۷
    0 0
    در همه جا حکومت ارثی است