کیهان خبر داد:

روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف طی گزارشی از نقش اسرائیل در پشت صحنه ویروس استاکس نت پرده برداشت.دیلی تلگراف با بیان اینکه یک واحد نظامی اسرائیل که مسئول جنگ در فضای مجازی است مسئول انتشار ویروس استاکس نت است نوشت: کارشناسان رایانه ای اشار ه ای به تورات را در رمز این ویروس رایانه ای کشف کرده اند که به اسرائیل به عنوان منشاء حمله اخیر در فضای مجازی اشاره دارد.این رمز شامل واژه لاتینی درخت مورد در تورات است.واژه عبری برای درخت مورد نام اولیه استر ملکه یهودی فارس بود.

در همین حال، دیلی تلگراف به نقل از رالف لانگر محقق آلمانی افزود: واحد هشت هزار و دویست به عنوان یک واحد اطلاعاتی ارتش اسرائیل، با وارد کردن آن نرم افزار به داخل نیروگاه هسته ای بوشهر مرتکب حمله اخیر با ویروس رایانه ای شده است.

لانگر می گوید با خواندن تورات می توان چنین حدسی زد. کارشناسان رایانه ای ماهها است سعی در ردیابی منشاء ویروس استاکس نت دارند که یک نرم افزار پیچیده مخرب است و سیستم های عامل صنعتی ساخته شده بوسیله شرکت زیمنس آلمان را در سراسر جهان آلوده کرده است.

برنامه ریزانی که استاکس نت را ردیابی می کنند معتقدند به احتمال زیاد این نرم افزار بر روی یک کارت حافظه و احتمالا بوسیله یکی از شرکت های روسی دخیل در ساخت نیروگاه بوشهر وارد ایران شده است.

همان شرکت پروژه هایی در آسیا از جمله هند و اندونزی دارد این دو کشور نیز مورد این حمله رایانه ای قرار گرفته اند.

بنابراین گزارش، گفته می شود شصت درصد این حمله متوجه دولت ایران شده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق الاوسط متخصصان معتقدند یک علامت توراتی در اعماق ویروس کامپیوتری استاکس نت موسوم به کرم وجود دارد که برنامه هسته ای ایران را هدف قرار داده است.از نتایج بدست آمده فهمیده می شود به احتمال فراوان منشاء این حمله اسرائیل باشد.

این علامت کلمه مرنوس است که می توان آن را به عنوان علامت استر یا داستان سفر استر در تورات قرائت کرد. براساس این داستان یهودیان دست به حمله پیشگیرانه به فارس ها می زنند تا آنها را نابود کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 96859

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =