در آستانه سفر رئیس جمهور ایران به لبنان اظهارات مقامات سیاسی این کشور در قبال احمدی نژاد بالا گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین، نایب رئیس جریان «المستقبل» به رهبری سعد حریری روز شنبه در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» سفر «محمود احمدی نژاد» به لبنان را برای دوسوم لبنانی‌ها ناخوشایند دانست و ابراز عقیده کرد که این سفر اقدامی در راستای تحریک‌ فتنه داخلی لبنان تحلیل کرد.

دبیرخانه احزاب وابسته به جریان 14 مارس دو روز پیش در نشست دوره‌ای خود در این باره گفت: «باتوجه به رویکردهای ضدصلح احمدی‌نژاد و نیز اصرار او بر این گزاره که لبنان را پایگاهی امن برای ایران در دریای ساحل مدیترانه، ما با احتیاط و سوءظن زیادی به سفر رئیس جمهوری ایران نگاه می‌کنیم.»

«فارس سعید» هماهنگ‌کننده دبیرخانه نیروهای 14 مارس در این راستا تصریح کرد: «هدف او (احمدی‌نژاد) از این سفر بیان این‌که بیروت یک منطقه تحت نفوذ ایران و لبنان پایگاهی امن در ساحل مدیترانه برای ایران است.» وی افزود: «سفر احمدی‌نژاد به جنوب لبنان اقدامی تحریک‌برانگیز است، به وضوح روشن است که رفتن به آن‌جا خالی از ارزش است.» او معتقد است: «این پیامی دارد که ایران در مرز با اسرائیل است.»

گزارش خبرآنلاین درباره سفر رئیس جمهور به لبنان را در اینجا بخوانید.

«أنطوان أندراوس» معاون رئیس جریان المستقبل و پارلمانی سابق نیز در گفت‌وگوی تلفنی با این سامانه خبری، در اظهاراتی غیرمسئولانه احمدی‌نژاد را به علت آنچه تامین سلاح برای حزب‌الله به منظور ایجاد کشتارهای داخلی! خواند، دشمن ملت لبنان توصیف کرد.

پیش‌تر، روزنامه «الانباء» چاپ کویت مدعی شد، رئیس جمهوری سوریه از همتای ایرانی خود خواسته که در سفر قریب الوقوع خود به لبنان، از جنوب این کشور دیدار نکند.

شایان ذکر است این سفر به عنوان اولین سفر محمود احمدی‌نژاد به لبنان از زمان سفر «سیدمحمد خاتمی» رئیس جمهور پیشین کشورمان در سال 2003 خواهد بود.

الشرق الاوسط/ دوم اکتبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 96911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۰
    0 0
    درسته که بنده بعنوان فرد کوچکی از ملت در نظر خود با آقای احمدی نژاد در موارد زیادی اختلاف دارم اما اینجا باید اعلام کنم که درود بر آقای احمدی نژاد .آقای دکتر از طرف ملت ایران پیام خشم ملت ایران را در مرز با اسرائیل به گوششان برسانید و بگید که ملت ایران در بیخ گوش شما آماده هرگونه قابله و نابودی کامل رژیم پوشالی اسرائیل است. مرگ بر اسرائیل پیام ملت برای مقابله احتمالی با اسرائیل:ای لشکر صاحب زمان آماده باش آماده باش
  • رضا IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۰
    0 0
    دورود بر رئیس جمهور مردمی
  • علي IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۰
    0 0
    زنده باد دكتر احمدي ر’يس جمهور شجاع
  • بدون نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۰
    0 0
    اولا سلام بر آقارضا وبر آقای بدون نام ضمنا این سایت آنلاین منظورش از شمارش دشمنان کیست چرا این سایت خوشحال شده و ضمنا اگرهم دشمن هستند با ملت وایده مردم دشمن هستند نه با شخص قای ریس جمهور عزیز
  • علي IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۰
    0 0
    برای آقای دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور محبوب دراین سفر آرزوی موفقیت دارم . ایشان نادی شعار همه ایرانیان است . مرگ بر اسرائیل .
  • علی IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۰
    0 0
    سلام علیکم زنده باد آقای احمدی نژاد ولایت مدار،مومن،مکتبی،ساده زیست،مظلوم،مقتدر،استکبار ستیز،هوشمند،سخت کوش و مجاهد،خدمتگزار،عدالتخواه و ... درود خدا بر رئیس جمهور ولایی و محبوب و جهانی
  • کیمیا IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۲
    0 0
    درود بر آقای دکتر محمود احمدی نژاد درود بر رئیس جمهور شجاع و سیاستمدار ایران ایران تا به حال چنین رئیس جمهوری نداشته و بعد از او هم بعید است داشته باشد . کور باد چشم تمام کسانی که چشم بر این همه مردانگی و شجاعت و علم و ذکاوت فرو بسته و گوش خود را به اراجیف انسانهای غرب زده متمدن نما گشوده اند. کسانی که آزادی را همچون حیوانات در عریان بودن و دم تکان دادن برای اربابان غربی می دانند!
  • عامری IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۴
    0 0
    از حرکت تهاجمی ریس جمهور نسبت به قدرتمندان تشکر می کنم این پس از سالها باعث عقب نشینی انها شده باید محکم تر تاخت
  • زهره IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
    0 0
    واقعا افتخار میکنم از این که ایرانی هستم و همچین ریس جمهور شجاعی داریم