تیم‌های فوتبال ایران و کویت درشرایطی فردا شب برگزارکننده فینال ششمین دوره رقابت‌های غرب آسیا هستند که این دو تیم تا بحال 25 بار رودروی هم قرارگرفته‌اند.

کویت همیشه حریف تدارکاتی خوبی برای فوتبال ایران به حساب می‌آمده و هر زمان که فدراسیون‌های فوتبال در سال‌های گذشته به دنبال حریفی تدارکاتی برای تیم ملی بوده، کویت یکی ازگزینه‌ها به شمار آمده است.

فردا نیز رقیب ایران دردیدار نهایی رقابت‌های غرب آسیا همین تیم کویت است دیداری که می‌تواند پنجمین قهرمانی را برای ایران دراین مسابقات به ارمغان بیاورد.

ایران و کویت درشرایطی برگزارکننده دیدارنهایی هستند که این دو تیم تا به حال 25 بار رودروی هم قرارگرفته‌اند که سهم ایران از این بازی‌ها 11 برد، هشت تساوی و شش شکست بوده است.
این دو تیم برای اولین بار درسال 1973 به مصاف هم رفتند که تیم ایران در آن بازی 2 بر یک حریفش را شکست داد و در آخرین بازی که بر می‌گردد به مرحله نخست رقابتهای انتخابی جام جهانی درسال 2008 ،باز هم این تیم ایران بود که حریفش را شکست داد.

آن بازی دو بر صفر به سود ایران به پایان رسید که این نتیجه بهترین پیروزی تیم ایران برابر این تیم عربی است اما ازسوی دیگر بهترین پیروزی کویت برابر ایران به دیدار دوستانه دو تیم درسال 98 باز می‌گردد که کویت با سه گل ایران را شکست داد.

با این حال دو تیم درشرایطی فردا به مصاف هم می‌روند که درترکیب دو تیم بسیاری از بازیکنان اصلی حضور ندارند. جواد نکونام، مسعود شجاعی، غلامرضا رضایی و محمدرضا خلعتبری بازیکنان غایب قطبی برای بازی فردا هستند و درترکیب تیم کویت هم تنها 9 بازیکن از تیم اصلی حضور دارند. نواف الخالدی، احمد عبدالغفور، فهد العنزی، محمد سند، مساعد ندا، یوسف ناصر سلیمان، جراح االعتیقی، حسین الموسوی و عبدالله البریکی بازیکنان تیم ملی بزرگسالان کویت هستند که به همراه تیم ب این کشور در جام غرب آسیا شرکت کرده اند.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 96989

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رهگذر IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۰
    0 0
    کویت تیمی نیست که بتونه درمقابل ایران وایسته ، به امید قهرمانی در جام ملتها