احمد الطیب با اشاره به فتوای اخیر مقام معظم رهبری تصریح کرد: این فتوایی است که با دانش صحیح و درک عمیق از خطرناکی آنچه که اهل فتنه انجام می دهند صادر شده است و بیانگرعلاقه واشتیاق به وحدت مسلمانان است.

 به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار،احمد الطیب شیخ الازهر در بیانیه ای اعلام کرد این فتوا در زمان مناسب برای جلوگیری از شکاف و بستن درهای فتنه صادر شده است.

احمد الطیب در بیانیه خود افزود: با تمجید و خرسندی، فتوای مبارک حضرت امام علی خامنه ای را در خصوص تحریم اهانت به صحابه رضوان الله علیهم یا تعرض به همسران حضرت رسول ( ص ) دریافت کردم . این فتوایی است که با دانش صحیح و درک عمیق از خطرناکی آنچه که اهل فتنه انجام می دهند صادر شده است و بیانگرعلاقه واشتیاق به وحدت مسلمانان است. آنچه که باعث می شود بر اهمیت این فتوا افزوده شود آن است که عالمی از علمای بزرگ مسلمان و از بزرگترین مراجع شیعه و به عنوان رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران ؛ چنین فتوایی را صادر کرده است.

الطیب در بیانیه خود تصریح کرده است: من از جایگاه علم و با توجه به مسئولیت شرعی که دارم می گویم تلاش برای وحدت مسلمانان ، واجب است واختلاف بین پیروان مذاهب اسلامی باید به اختلاف نظر بین علما و صاحب نظران محدود بماند و به وحدت امت اسلامی لطمه نزند که خداوند فرموده است ولا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم و اصبروا ان الله مع الصابرین .

الطیب افزود: من همچنین اعلام می کنم هرکسی که در بین مسلمانان فتنه افکنی کند گناهکار و مستحق عذاب الهی و مطرود شدن از سوی مردم است.
شبکه المنار گزارش داد که شیخ الازهر از امام علی خامنه ای به خاطر فتوای مبارکی که در زمان مناسبش صادر شده است و باعث می شود شکاف اختلافات پر شود و درهای فتنه بسته شود قدردانی کرده است.

شیخ الازهر همچنین از خداوند خواسته است این فتوا آغاز خیر و ابتدای تلاش جدی برای متحد کردن مسلمانان باشد و به دعوت آنهایی که به غلو یا افراط گرایی و یا فتنه افکنی و اختلاف افکنی دعوت می کنند توجهی نشود .

الطیب همچنین از مسلمانان خواسته است به ریسمان الهی چنگ بزنند و پراکنده نشوند .

وی خاطر نشان کرده است مصر همواره برای نزدیک کردن مسلمانان به یکدیگر پیشتاز بوده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 97584

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =