لیست کاروان ورزشی ایران در بازیهای آسیایی گوانگ ژو امروز نهایی می شود؛ یک روز قبل از قرعه کشی رشته های گروهی بازیها.

در حالی که بهرام افشارزاده دبیر کمیته ملی المپیک دیروز همراه رئیس ستاد تدارکاتی بازیها راهی چین شد تا پنجشنبه در مراسم قرعه کشی بازیها باشد،جلسه مهم امروز در سازمان تربیت بدنی لیست مسافران گوانگ ژو را نهایی می کند.

محمد علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک ،علی سعیدلو رئیس سازمان تربیت بدنی و معاونش سید حمید سجادی ، مهدی کرباسیان (خزانه دار)، محمود خسروی وفا و مهدی قدمی (نایب رئیسان)، احمد ناطق نوری، محمود مشحون، علی کفاشیان، مهدی هاشمی، شاهرخ شهنازی و رباب شهریان (اعضای هیئت اجرایی کمیته )، اصغر رحیمی (دبیر ستاد تدارکاتی بازی‎های آسیایی و المپیک) و عیدی علیجانی (مسئول کمیسیون علمی، سنجش و اندازه گیری) ساعت 11 در دفتر علی سعیدلو جمع می شوند. البته علی آبادی ،سعیدلو و حمید سجادی در جلسه ویژه ای تعداد تیم ها و ورزشکاران ایرانی را در شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی تعیین می کنند.

با این که سیاست سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المیپک برای اعزام  تیم ها ،مدال آوری بود اما بعضی از تیم ها با این که شانس مدال در گوانگ ژو ندارند هم درلیست مسافران قرار گرفته اند، آن هم با تاکید سازمان. ظاهرا در جلسه فردا درباره حضور این تیم ها تصمیم گیری می شود. البته با مسئولیت سازمان تربیت بدنی. راگبی، واترپلو ، شنا و شیرجه  رشته هایی هستند که تکلیفشان هنوز مشخص نیست. اما سید حمید سجادی معاون امور ورزش سازمان تربیت بدنی دراین باره می گوید: «حضور پینگ پنگ بازان در بازیهای آسیایی حتمی است. وضعیت راگبی و واترپلو  راهم جلسه امروز معلوم می کند.»

با این که شناگران به ورودی مد نظر کمیته ملی المپیک نرسیده اند اما باز به گوانگ ژو می روند. سجادی درباره این مساله می گوید: «شنا و شیرجه به خاطر نگاه حمایتی که سازمان به ورزش های پایه دارد در بازیهای آسیایی حاضر می شود . البته درباره کمیت و کیفیت تیم جلسه امروز تعیین کننده است.» با این که کاروان ایران یک روز قبل از قرعه کشی نهایی می شود اما معاون امور ورزش سازمان تربیت بدنی آن را ایراد نمی داند: «هیچ مشکلی ندارد که کاروان  امروز نهایی می شود. حتی اگر راگبی و واترپلو هم از لیست حذف شود مشکلی پیش نمی آید.چرا که بالاخره یک روز قبل از قرعه کشی است و وقتی اطلاع دهیم .مساله ای وجود ندارد.»

او هم مثل بقیه مسئولان ورزش ایران معتقداست حالا دیگر جای نگرانی برای نتیجه کاروان ایران در بازیهای آسیایی نیست:«بررسی ها نشان می دهد که جای نگرانی وجود ندارد. ما دوست داریم کاروان بهترین نتیجه را بگیرد. البته برای همین مساله هم ملاکمان ششمی دوحه نیست.ما امیدواریم که کاروان بهترین نتیجه ای را بگیرد تا همه  را راضی  کند.»اما بهترین نتیجه از نظر سجادی هیچ ربطی به ششمی بازیهای آسیایی دوحه ندارد:«من  که یکی از دست اندر کاران ورزش هستم ،دوحه را مرحله گذار می دانم .تنها یک مرحله که ششمی آن شق القمر نیست. اگر حالا هم فکر کنیم به نسبت دوحه باید خوب کار کنیم  زیان کرده ایم. باید ببینیم کاروان نسبت به هدف و چشم انداز آینده چه می کند.باید دیدمان را بالا ببریم. دوحه یکی از آزمونهایی بود که پشت سر گذاشته ایم.»

معاون امور ورزش سازمان تربیت بدنی  با این حال مطمئن است که  رقم زدن بهترین نتیجه کار راحتی در گوانگ ژو نیست: «آسیایی ها  برای این دوره بیکار ننشسته اند. کار کرده اند تا آماده تر از قبل در بازیهای آسیایی حاضر شوند. حتی کشورهایی که کمتر از آنها شنیده ایم هم دراین دوره چهره متفاوتی دارند.»گرفتن بهترین نتیجه ،البته کنار رقبای آماده ،خیلی آسان نیست.

سجادی می گوید: «تنها کار ایرانی ها سخت نیست. در گوانگ ژو کار برای همه آسیایی ها سخت است.چرا که آنها برای گرفتن نتیجه پا به مهمترین رخداد آسیایی می گذارند. میدانی که المیپک آسیاست.» سازمان تربیت بدنی برای این که  تعداد مدال های  طلای ایران بیشتر شود ،سرمایه گذاری کرده است:«استراتژی سازمان بر زیاد شدن تعداد مدال های طلای کاروان است.به همین خاطر پاداش 150 سکه طلا برای قهرمانان بازیهای آسیایی تعیین شده است.همین طور برای مقام دوم وسوم  هم پاداش تعیین شده است.»

اما سازمانی ها ترجیح می دهند قبل از بازیها  اطلاعات جدیدی را درباره کاروان و پیش بینی ها و... بدهند. معاون امور ورزش سازمان می گوید:«ستاد عالی بازیهای آسیایی سازمان اطلاعات جامعی را درباره تک تک رشته ها،میزان شانس ایرانی ها برای مدال و... تهیه کرده است که به زودی  به اطلاع مردم می رساند.»سجادی و همکارانش درباره پیش بینی مدال ها، سهمی را هم برای بانوان قائل شده اند:«بانوان هم در مدال های  کاروان سهم دارند .ما هیچ وقت از موفقیت بانوان ناامید نیستیم.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 97889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =