۰ نفر
۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۶

عبدالجبار کرمی

 متاسفانه از دیرباز استکبار و قدرتهای سلطه گر علی الخصوص انگلستان برای اینکه بین شیعه و اهل سنت اختلاف بیندازد تلاش کرده اند مسائل عقیدتی  بین مذاهب اسلامی را پر رنگ کنند تا از این طریق از آن بهره برداری کنند. در این زمینه توجه به دو نکته ضروری است.

اول اینکه برخی در این راه به عناوین مختلف اغفال شده اند و در کتاب ها، سخنرانی خود نسبت های ناروا به همسر پیامبر دادند که ما بارها  نسبت به تبعات بد این گونه اقدام ها به مسئولان هشدار دادیم.

به خطر افتادن امنیت ملی کشور و ایجاد تفرقه بین شیعه و اهل سنت از تبعات این اقدام ها است. از همین جهت است که بارها از طریق مجلس این تذکر را به مسئولان دادیم که با این موارد برخورد کنند چون ما معتقدیم این تفکر دیدگاه برادران اهل تشیع نیست.

افرادی که این اتهامات را منتسب به همسران پیامبر(ص) می کنند دشمنان و  دست پروده انگلیس هستند ولو آنکه چنین هدفی نداشته باشند. چون اظهارات آنان به چیزی جز تفرقه بین شیعان و اهل سنت نمی انجامد.

به طور قطع فتوای اخیر رهبر انقلاب درباره حرام بودن اهانت به همسران پیامبر تاثیر بسیار مثبتی در جامعه اهل سنت -در سطح ملی و هم در سطح جهان اسلام -خواهد داشت.

نکته دوم اقدامات برخی شبکه های ماهواره ای است که در حال حاضر وظیفه خود را دفاع از شیعه یا اهل سنت می دانند. تنها نتیجه کارهای این شبکه ها  اختلاف انداختن بین مسلمانان است. در حالی که وحدت مهمترین نیاز کنونی جهان اسلام است.

کسانی که این مراکز را اداره می کنند قطعا دلسوز مسلمانان و جامعه اسلامی نیستند. محل ارتزاق این شبکه ها یک جا است و ما می دانیم هر دو هزینه ها و منابعش از یک جا تامین می شود.

  نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 97893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =